frans Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Windows 98 lastes ikke inn. Hverken i sikkermodus eller med trinnvis bekreftelse. Får meldingen "kan ikke laste gdi.exe". Hva er det og hvordan løse dette? Kan gdi.exe ha noe med virtuell minne? Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 gdi.exe og gdi32.dll skal ligge i system mappen. Sjekk om de er der. Lenke til kommentar
frans Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 Når jeg går inn i dos kan jeg se at filen ligger i systemmappen. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Kan være at filene er skadet, prøv å kopiere dem fra en PC som fungerer. Ellers kan du kjøre en reinstall av 98 fra DOS. Lenke til kommentar
frans Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Prøvde først med oppstartsdisk uten at det hjalp. Derimot hjalp reinstallering av windows 98 i dos. Nå har jeg bare et problem. Oppstartsdisketten lagde en RAM drive på f: og windows starter kun via oppstartsdisketten. Noen forslag? Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Hva skjer når du prøver å boote uten bootdisketten? Prø å skrive fdisk /mbr fra kommandolinja og se om du kan boote fra HD etterpå. Lenke til kommentar
frans Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Hvis jeg forsøker å boote uten oppstart diskett, får jeg bare melding om det ikke er klart (i stasjon a: - Fortsett, avbryt... osv). Vil det hjelpe om jeg setter oppstart i bios fra a: til c:? Ramdriven på f: skulle vel automatisk slettes etter bruk av oppstartsdisketten? Kan jeg evt. gjøre det manuelt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå