Gå til innhold

Jakten på en lommebok (eller Den store lommebok-tråden, om noen gidder)


Anbefalte innlegg

Lommeboka mi falt fra hverandre sist jeg var på ferie, så jeg måtte gå til hasteinnkjøp av en ny på en romersk cornershop. Etter nå å ha brukt den i snart et år er jeg lei, mye fordi den er av rimelig dårlig kvalitet. Klumpete, tykk, for få kortlommer, hardt, glatt og ekkelt skinn... etc.

 

Lommeboka jeg er på jakt etter har følgende egenskaper:

- Helst svart skinn

- Tynn

- Plass til 8-10 plastkort (sertifikat, betalingskort, et par-tre kredittkort, noen reiseforsikringsbevis, OBOS-kort, medlemskort hos Rent-A-Wreck, weeeee)

- Solid

- Pen

- Trenger ikke ha all verden med plass til mynter og sedler

 

Prisklasse vet jeg ikke. Har ikke oversikt. Syns i utgangspunktet det er teit å betale flere tusen, men om det er love at first sight så kanskje. Merke betyr lite, kult om det er noe litt ukjent som ikke alle andre har, men som er av god kvalitet og anerkjent i "de rette kretser", slikt liker jeg :tease:

 

Alternative løsninger kan også vurderes, men jeg har ikke sansen for disse ekle boksene som kalles kortholdere, som ligger og slenger i lomma eller noe sånt. Også skeptisk til seddelklips og myntpunger.

 

Noen som har tips til hva jeg bør kjøpe, eller hvilken forretning jeg bør stikke innom? Jeg bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en i skinn fra ToS som jeg er ganske fornøyd med, vil tro det er plass til alle kortene du drasser med deg rundt også :p

Det er ikke så mye plass til mynter i den, men noe.

De har den på Sten og Strøm hvis jeg ikke tar helt feil.

 

PS jeg er også Obos medlem, men tror jeg aldri har sett mitt/mine medlemskort :p

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Takk for tips!

 

Hvordan er Exentrien å ha i baklomma? Lær og stål, vil det si at det egentlig er en lærkledd stålboks? Høres i såfall veldig bra ut med tanke på beskyttelse av kort, men er den ubehagelig å sitte på, som man ofte gjør om man har den i baklomma?

Har en Exentri selv, null stress å ha i baklomma, eller i en hvilken som helst lomme, siden den ikke tar noe særlig plass. Og det er vel ikke en lærkledd stålboks, den er tøyelig nok, det eneste jeg har merka meg av stål, er på låsen.

Lenke til kommentar

ikke for å ta over tråden din, Men er det noen som har noen gode råd, for en lommebok som ser litt mer elegant ut enn en stålboks, samtidig beskytter mot eventuelt strålingen fra mobil. Noe som har vært grunnen til de titals ødelagt kortene mine, det siste året... :cry:

Lenke til kommentar
ikke for å ta over tråden din, Men er det noen som har noen gode råd, for en lommebok som ser litt mer elegant ut enn en stålboks, samtidig beskytter mot eventuelt strålingen fra mobil. Noe som har vært grunnen til de titals ødelagt kortene mine, det siste året... :cry:

 

ifølge mythbusters er det ingen sammenheng mellom mobilstårlig om avmagnetiserte bankkort.

Thats said, så har jeg begynt å ha mobilen og bankkortet sammen, og kortet mitt har enda ikke blitt avmagnetisert, i motsetning til i fjor hvor jeg holdt dem avskilt og måtte bytte bankkort annen hver uke..

Lenke til kommentar
Ikke putt lommeboka i baklomma. Det er tacky, stygt og høyere sjanse for at noen tar den.

 

Dessuten skjermer den utsikten for damene.

 

Du kan få lov til å ha den i baklomma hvis du også daglig opperer med rørleggersprekk.

Hah. Plz. Alle voksne menn har en svart lommebok i baklommen. Det er liek obligatorisk elns.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Har du kortholderen og mobilen i samme lomme?

 

da jeg har dem i veska kommer dem i kontakt med hverandre

 

ikke for å ta over tråden din, Men er det noen som har noen gode råd, for en lommebok som ser litt mer elegant ut enn en stålboks, samtidig beskytter mot eventuelt strålingen fra mobil. Noe som har vært grunnen til de titals ødelagt kortene mine, det siste året... :cry:

 

ifølge mythbusters er det ingen sammenheng mellom mobilstårlig om avmagnetiserte bankkort.

Thats said, så har jeg begynt å ha mobilen og bankkortet sammen, og kortet mitt har enda ikke blitt avmagnetisert, i motsetning til i fjor hvor jeg holdt dem avskilt og måtte bytte bankkort annen hver uke..

 

muligens ikke strålinga, men kan hende mobilen min har en eller annen form form magnet i seg xD vet sørn... alle korta er buttfucked anyway... jeg kan liksom garantere at stripa er ødelagt, når jeg har mobilen oppå lommeboka i mindre enn 2 sekunder... har hvertfall vært slikt for meg det siste året :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...