Gå til innhold

Vikeplikt for taxi?

Wisd0m

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eneste problemet jeg har med å kjøre forbi i blindsona er når lastebilen begynner å skifte felt uten å blinke eller blinker når h*n er halveis over i det andre feltet.

På hovedveien i Kristiansand ut av sentrum mot Stavanger/Vågsbygd så samles det to filer, en fra sentrum og en som kommer fra hovedfartsåren som går rett gjennom sentrum i tunnel.

problemet er at det er veldig vanlig at man må bytte felt når disse to møtes da den ene går mot VÅgsbygd og den andre videre til Stavanger(E39).

der har det vært endel ulykker som følge av at folk ikke gir tydelig signal(blinker i litt mer en 2 sekunder før de legger seg over) og sjekker blindsona før de bytter felt. dette har skjedd personbil mot personbil og personbil mot trailer, og det har skjedd både ved skifte av fil til høyre eller venstre.

så bruk blinklys!

og beklager lang off topic rant der.

Lenke til kommentar
eneste problemet jeg har med å kjøre forbi i blindsona er når lastebilen begynner å skifte felt uten å blinke eller blinker når h*n er halveis over i det andre feltet.

På hovedveien i Kristiansand ut av sentrum mot Stavanger/Vågsbygd så samles det to filer, en fra sentrum og en som kommer fra hovedfartsåren som går rett gjennom sentrum i tunnel.

problemet er at det er veldig vanlig at man må bytte felt når disse to møtes da den ene går mot VÅgsbygd og den andre videre til Stavanger(E39).

der har det vært endel ulykker som følge av at folk ikke gir tydelig signal(blinker i litt mer en 2 sekunder før de legger seg over) og sjekker blindsona før de bytter felt. dette har skjedd personbil mot personbil og personbil mot trailer, og det har skjedd både ved skifte av fil til høyre eller venstre.

så bruk blinklys!

Bor selv i Kristiansand, og alle episodene på Vesterveien ved Statoil har så absolutt bidratt til mitt standpunkt.

Lenke til kommentar

så bruk blinklys!

De har ihvertfall en fotoboks der, så billistene kjører litt mer forsiktige.

Eneste problem jeg ser, er at det kan være vanskelig å skifte felt om det er masse trafikk. Billister er ofte ikke så flinke til samarbeide med andre.

Lenke til kommentar
De har ihvertfall en fotoboks der, så billistene kjører litt mer forsiktige.

I min mening virker fotoboksen totalt mot sin hensikt ved å ta oppmerksomheten bort fra unormalt mange feltskifter på en gang, og ned på speedometeret. Vil faktisk påstå at denne boksen har vært en indirekte, om ikke direkte, årsak til flere av uhellene på denne strekningen.

Off topic er moro dere, eller hva? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...