chrlod Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Har ett litt merkelig problem: PCen min liker overhodet ikke spilling. Uansett hvilket spill jeg prøver fryser den etter veldig kort tid (2-7 min) - til og med i menyen på spillene! Alle temperaturer virker å være i orden. Den er flere timer Prime95 stabil. Ingen feil etter mange timer i Memtest86. Ingen symptomer i 3Dmark. Må si jeg er helt blank, så alle forslag mottas med takk.. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 hva slags grafikkort gjelder det? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Grafikkortet er et Asus 8800GT. Kan også nevne at PCen er nyformatert (Win 7 RTM), slik at vi kan utelukke softwarefeil. (Problemene var der også før formattering). Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 oppdatert driveren? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Alle drivere er siste versjon. Takk for at du prøver, tar gjerne imot flere tips! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 hva slags antivirus? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 (endret) For tiden brukes ingen annen firewall/antivirus enn det som er bygget inn i windows. Tviler på disse skaper noe problemer, for når PCen henger seg, er det ingen vei utenom å restarte. Mao fullstendig kræsj. Kan beskrive litt nøyere hva som skjer. Spillet kjører helt fint noen minutter. Plutselig henger alt seg. Lyden durer et par sekunder før den stopper, mens bildet er helt fryst, til og med musepekeren henger. Viftene i PCen fortsetter å gå. Uansett hvor lenge den står, er det kun svenskeknappen (restart/power off) som fungerer. Endret 25. september 2009 av chrlod Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Har hørt at det er en del 8800 kort, som har tatt kveld i de siste mnd. Prøv GPU tester med OCCT Perestroïka, hvis den fungerer i Win 7 da! Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 hvor mange minnemoduler har du installert? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Ja det virker egentlig som hardwarefeil, og det var GPU som slo meg først. Det merkelige er at den kjører 3Dmark helt fint. Kanskje er ikke testene lange nok, så skal laste med OCCT. Si gjerne fra om dere vet om flere GPU stresstester, da helst noen som varer sammenhengende mer enn noen få minutter. Interesant at det er flere enn meg som sliter med 8800GT. Skal poste resultat etter å ha kjørt litt GPU bench... Edit: Står 4 x 1 GB minne i PCen. Som sakt gir de ikke feil i memtest, men skal teste med 2 moduler om GPU stresstesting ikke gir resultater. Endret 25. september 2009 av chrlod Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 har selv hatt problemer me 4 minnemoduler i samtidig. 4x2gb mushkin på asus p5q pro hovedkort. 3 minnemoduler fungerer utmerker (selv om ingen av modulene i seg selv gir feil, testet MYE) Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Wow, så fort gikk det.. Lastet ned OCCT, og kjørte Default GPU: OCCT, det tok da under ett minutt fra testen startet til PCen kræsjet slik den pleier. Vil dere tro det er safe å konkludere at GPU er defekt, eller bør jeg også prøve med to minnemoduler for å være sikker? (Minne viser som nevnt ingen feil i Memtest eller Prime. Jeg har forøvrig også Asus P5Q Deluxe) Endret 25. september 2009 av chrlod Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 ta ut litt minne først... men har du garanti igjen på grafikkortet? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det skader jo aldri å dobbelt sjekke, så en test med 2 brikker, kan være greit. Det kan jo også være psu, det er jo en psu test, men jeg vet den bruker cpu+gpu til å stressing, så jeg vet ikke om den er til å stole på, når det er usikkert om gpu virker som den skal. Har ikke du grafer i occt i mine dokumenter(i xp), hva står det der? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Da har jeg kjørt en test etter å ha plukket ut to minnemoduler. For å gi PSU litt mindre last koblet jeg også fra et par harddisker og ett DVD drev. PSU er forøvrig 650 W, og har fungert ved spilling på dette oppsettet tidligere. Resultatet ble akkuratt som sist. PCen frøs fullstendig etter nøyaktig 1 min 14 sec. Finner forøvrig ingen grafer/log i mine dokumenter eller install dir. Har vel så og si bestemt meg for å søke RMA på kortet. Mulig jeg prøver å få testet kortet i en annen PC først. Stor takk for hjelpen til alle som har vert med å svare i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå