chillpill Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har et KT3 Ultra hovedkort med 4 ide-koblinger. Ide1 og Ide2 er "vanlige", mens ide3 og ide4 er for raid. På ide1 har jeg 2 harddisker, på ide2 har jeg 2 cd-rom'er. Jeg har nettopp kjøpt meg en ny 120gb harddisk som jeg gjerne ville presset inn. Er dette mulig uten å ta bort en cd-rom (som er min midlertidige løsning) Prøvde å sette harddisken på Raid, men partition magic fant den ikke. Enablet støtte for raid i BIOS selvfølgelig. Takker for gode forslag. Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Gå inn på Disk Management Det ligger under Administrative tools - Computer Management Der vil du finne disken. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Gå inn i RAID BIOSen og opprett ett array på den disken du har koblet til. Da vil du finne den under disk managment i XP. -KJ Lenke til kommentar
chillpill Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 I raid-BIOSen var det allerede opprettet et array med disken jeg hadde montert. Når jeg skulle sjekke Disk management i windows etter at jeg hadde prøvd Partition Magic, funket det rett og slett ikke. Aner ikke hvorfor. I tillegg fikk jeg ikke oppdatert drivere for raid-kontrollere. :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå