serum07 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hei , jeg er på utkikk etter en skriver ,gjerne multifunktion som har muligheten for å scanne negativfilm.Tar i mot tips med takk. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hei , jeg er på utkikk etter en skriver ,gjerne multifunktion som har muligheten for å scanne negativfilm.Tar i mot tips med takk. Jeg har ingen tro på det finnes noen multifunksjonsskriver som kan gi tilfredsstillende resultater ved skanning av negativer. Dedikert filmskanner er det beste. Men det spørs jo hva du selv mener er tilfredsstillende selvsagt. Lenke til kommentar
heder78 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Canon har en multimaskin som heter MP980, og HP har en C8180. Begge ligger rundt 3000kr i butikk. Lenke til kommentar
se# Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Canon har en multimaskin som heter MP980, og HP har en C8180. Begge ligger rundt 3000kr i butikk. Jeg ser fordelen med alt-i-et enheter, og Canon MP980 er en modell som har fått bra kritikker. Den er blant annet testet i bladet Fotografi og på Imaging Resources: http://www.imaging-resource.com/PRINT/MP980/MP980.HTM Det er imidlertid en ulempe med MP980 og det er at den ikke har støvfjerning innebygd. Jeg ville heller kjøpt en dedikert scanner som har dette. Det kan spare deg for mange timer redigering i ettertid. Ellers er jeg enig med k.n.b i at en dedikert filmscanner gir bedre resultat, men en flatbedscanner som er laget for å scanne negativer også kan gi helt OK resultat som du fint kan bruke til å lage bra utskrifter. Endret 3. oktober 2009 av se# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå