Gå til innhold

Trenger hjelp tilå bli stor og sterk!

retardsuppe

Anbefalte innlegg

Morn

Jeg er ei veik pingle som har planer om å bli stor og sterk, så snart som overhodet mulig! Jeg er omlag 1.85 høy, og veier ikke mer en 70 kg.

Legger og lår er forøvrig ganske muskuløse, så det er overkroppen som gjelder. Er armhevninger god trening hvis man har planer om å bli bredere over skuldrene? Er det ikke sånn at boksing også skal være god trening for overkropp? Jeg har nemlig ikke tilgang til treningstudio. Bor langt unna nærmeste, dessuten er jeg fattiglus og vet ikke om jeg har råd til det, så må vel kanskje satse på å trene med egen kroppsvekt?

Som dere forstår er det om å gjøre for meg å bli en breiskuldra jævel på kortest mulig tid! Er det noe der ute som har oppskrifta?

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det seg slik at for å bygge masse må du ha flere ting.

1) vil være nok protein sammen med et kcaloverskudd, ala 40-44 kcal pr kg kroppsvekt pr dag.

2) du må ha en progresjon, dvs øke vektene fra uke til uke, det er litt vanskelig med kroppsvekt.

Som "fattiglus" er det vel vanskelig å få i seg nok protein/kcaloverskudd også.

Det du kan gjøre er å øke utholdenheten, men det vil gjøre deg tynnere.

Lenke til kommentar

Hmm, mer komplisert en jeg hadde trodd, detta.

Jeg spiser jævli mye, så synes igrunn det er litt rart at jeg ikke er større en jeg er, men proteiner finnes vel rikelig av i kjøtt, egg og meieriprodukter? Hvis jeg hiver i meg et par egg om dagen, drikker mye melk, og får i meg en god porsjon kjøtt i kombinasjon med trening burde det vel gi noen resultater?

Hvor kommer kcaloverskudd fra, og hvorfor er dette nødvendig?

Endret av retardsuppe
Lenke til kommentar

kcaloverskudd vil si at du spiser mer en du forbrenner så kroppen har overskudd/energi til å bygge masse.

Kan ikke lage masse av ingenting. Proteiner er byggesteiner.

Ja det er masse protein i det du nevner, samt melk , fisk osv.

for opp i vekt er det ca 1,8 til 2,0 gram protein pr fettfri kroppsvekt pr dag, dvs ca kroppsvekt - 10kg.

Proteinet og kcaloverskudd kan du klare, men progresjon på vektene blir værre.

RYP gratis PDF- last ned

http://www.myrevolution.no/ , bra side

Les igjennom RYP og se litt på myR siden så forstår du opplegget bedre.

Lenke til kommentar
Er armhevninger god trening hvis man har planer om å bli bredere over skuldrene? Er det ikke sånn at boksing også skal være god trening for overkropp? Jeg har nemlig ikke tilgang til treningstudio. Bor langt unna nærmeste, dessuten er jeg fattiglus og vet ikke om jeg har råd til det, så må vel kanskje satse på å trene med egen kroppsvekt?

Nei, armhevinger gjør deg ikke bredere. Pullups/Chins derimot, gjør deg bredere. Det er lett å trene med egenvekt, kjøp deg dips stang og pull ups stang. Gjør pull ups for ryggen og dips for overkroppen. Dips er en av de beste øvelsene for nedre bryst, og pull ups er den beste øvelsen for rygg.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
kcaloverskudd vil si at du spiser mer en du forbrenner så kroppen har overskudd/energi til å bygge masse.

Kan ikke lage masse av ingenting. Proteiner er byggesteiner.

Ja det er masse protein i det du nevner, samt melk , fisk osv.

for opp i vekt er det ca 1,8 til 2,0 gram protein pr fettfri kroppsvekt pr dag, dvs ca kroppsvekt - 10kg.

Proteinet og kcaloverskudd kan du klare, men progresjon på vektene blir værre.

RYP gratis PDF- last ned

http://www.myrevolution.no/ , bra side

Les igjennom RYP og se litt på myR siden så forstår du opplegget bedre.

Ok. Takk for nyttig informasjon. Skal lese gjennom dette du annbefaler, og ser om jeg blir noe klokere. :)

Når det gjelder vekter er det kanskje mulig å kjøpe seg et sett med stang og manualer? Hva må jeg se etter, og hva blir prisen? Vil tro at det blir en god del billigere en å dra på treningstudio flere gang i uka.

Lenke til kommentar

Er jo som sagt omlag 1.85 høy, og veier omlag 70kg, og har svært lite fett på kroppen. Er lang og tyn. Tar ikke mer en 3-4 armhevninger, men det er ordentlige armhevninger med brøstet på bakken, rett i ryggen, osv. Vet ikke om det sier litt om hvor sterk jeg er.

Det er først og fremst oberkropp som trenger trening. Jeg vet at det er jævla harry med svær overkropp og små fyrstikker til bein, men er nesten motsatt her.

Når det gjelder treningstudio har jeg tid og budsjett som tillater det maks en gang i uka, da jeg bor omlag 4 mil unna nærmeste, og foreldre som bor på hver sin kant av landet, så mulighetene for å få skyss er ganske begrenset som du sikkert forstår, så må nok satse på hjemmetrening i første omgang. :)

Lenke til kommentar
Tar ikke mer en 3-4 armhevninger, men det er ordentlige armhevninger med brøstet på bakken, rett i ryggen, osv. Vet ikke om det sier litt om hvor sterk jeg er.

Klarer du 10 sikkelig armhevinger så er du sterk, alt over 10 armheivinger er utholdenhet i mine øyner. Du kan jo kjøpe dips stativ og pull ups stativ (koster ikke så dyrt). Så kan du kjøpe et dips vektbelte og legge på vekt når du blir sterkere. Og kjøpe noen par vektskiver og sånt. Har du lyst å bli sterk på armhevinger så kan du jo ladde opp en sekk med vektskiver og begynne å ta hevinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...