Gå til innhold

Lag din egen velkomstskjerm

TCi

Anbefalte innlegg

En fin nyhet i Windows 7 er muligheten til å lage din egen velkomstskjerm (bare bakgrunnen) uten bruk av ekstra programmer og verktøy.

1. Åpne registeret ved å skrive inn regedit i startmenyen og velg det første alternativet eller Win +R og skriv den samme kommandoen.

Finn fram til:

HKLocalMachine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\Background

post-18775-1253823284_thumb.png

Her skal det ligge en DWORD-nøkkel ved navn OEMBackground. Om den ikke finnes , opprett en. Verdien er en bolean og vil dermed enten være 0 eller 1. Sett den til 1 for å aktivere.

2.Ta en bakgrunn du har og lagre den under navnet backgroundDefault.jpg. OBS: Må ikke overstige 256KB! Det er måter å ha en for hver oppløsning. Disse lagres som i listen under. Jeg bruker backgroundDefault.jpg mest pga. den sjelden feiler og da jeg forholder meg til en oppløsning. Bare lag bakgrunnen i den oppløsningen du bruker.

backgroundDefault.jpg

background768x1280.jpg

background900x1440.jpg

background960x1280.jpg

background1024x1280.jpg

background1280x1024.jpg

background1024x768.jpg

background1280x960.jpg

background1600x1200.jpg

background1440x900.jpg

background1920x1200.jpg

background1280x768.jpg

background1360x768.jpg

Disse legger du i mappen:

%windir%\system32\oobe\info\backgrounds

PS: Denne må opprettes av deg.

post-18775-1253823356_thumb.png

For å se resultatet kan du låse maskinen. Win + L eller trykke ctrl+alt+del.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Interessant, hadde vært grett med skjermbileter - men det er vel kanskje ikkje så enkelt om ein ikkje kjører virtuelt..

Kva med å poste biletene i sin fulle oppløsning slik at me andre óg kan nytte desse? :)

Bare trykk på thumbnailene, så får du opp orignalstørrelse.

Lenke til kommentar

"Jeg mente at vi kunne poste bakgrunnsbildet vi benytter. Altså det bildet vi legger inn i mappen. Det bilde vi velger å benytte som bakgrunnsbilde under velkomstskjerm. Bildet som vises når vi logger av og på den personlige datamaskinen vi benytter i våre hjem eller arbeidsplasser, kanskje tilogmed på toget for de som elsker å kverrulere med hvert eneste jævla ord jeg kommer med. Ja det bilde snakker jeg om. Det som vises, ja tilogmed eventuelt ikke vises dersom man har gjort en grov feil eller har en build som av en å annen merkelig grunn ikke støtter dette. Det bilde skal vi poste. Jeg foreslår vi alle skal dele! Kanskje et bilde av en pupp, kanskje tilogmed en superrask drømmebil! Ja vi har alle forskjellige interesser, noe jeg prøvde å ta iniativ til å dele med hverandre i tråden jeg ikke har opprettet. Beklager kjære alle sammen. Unnskyld mitt avskyelige forslag som bredte pest i deres hjem og riker. Unnskyld min stakkerslige uvitenhet om samfunnslære og etikk. Jeg kjenner ikke denne verden lengre, hvor har den først hen?"

Eg meinte berre at me kunne poste bakgrunnsbilete ein nytter.

Men eg ser jo at dette ikkje var hensikten med tråden, så eg beklager verkeleg. :ermm:

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...