TCi Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) En fin nyhet i Windows 7 er muligheten til å lage din egen velkomstskjerm (bare bakgrunnen) uten bruk av ekstra programmer og verktøy. 1. Åpne registeret ved å skrive inn regedit i startmenyen og velg det første alternativet eller Win +R og skriv den samme kommandoen. Finn fram til: HKLocalMachine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\Background Her skal det ligge en DWORD-nøkkel ved navn OEMBackground. Om den ikke finnes , opprett en. Verdien er en bolean og vil dermed enten være 0 eller 1. Sett den til 1 for å aktivere. 2.Ta en bakgrunn du har og lagre den under navnet backgroundDefault.jpg. OBS: Må ikke overstige 256KB! Det er måter å ha en for hver oppløsning. Disse lagres som i listen under. Jeg bruker backgroundDefault.jpg mest pga. den sjelden feiler og da jeg forholder meg til en oppløsning. Bare lag bakgrunnen i den oppløsningen du bruker. backgroundDefault.jpgbackground768x1280.jpg background900x1440.jpg background960x1280.jpg background1024x1280.jpg background1280x1024.jpg background1024x768.jpg background1280x960.jpg background1600x1200.jpg background1440x900.jpg background1920x1200.jpg background1280x768.jpg background1360x768.jpg Disse legger du i mappen: %windir%\system32\oobe\info\backgrounds PS: Denne må opprettes av deg. For å se resultatet kan du låse maskinen. Win + L eller trykke ctrl+alt+del. Endret 30. september 2009 av TCi Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Legger inn en kommentar her jeg så jeg husker å sjekke dette ut når jeg kommer hjem. Bra guide forresten. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Dette høres flott ut, etter å ha prøvd windows 7 såvidt på en maskin jeg satt opp, så begynner jeg å like det ganske godt. Mye mer brukervennlig og mye lettere å sette opp ting selv, akkurat som dette! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Tråden skuffa en god del når jeg gikk inn og leste.. Er jo kunn bakgrunn man kan bytte, trodde man kunne customize diverse ting på velkommskjermen kanskje bytte emne til "Bruk din egen bakgrunn på velkomstkjermen" eller noe. Men forsatt kult tips. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Interessant, hadde vært grett med skjermbileter - men det er vel kanskje ikkje så enkelt om ein ikkje kjører virtuelt.. Kva med å poste biletene i sin fulle oppløsning slik at me andre óg kan nytte desse? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Interessant, hadde vært grett med skjermbileter - men det er vel kanskje ikkje så enkelt om ein ikkje kjører virtuelt.. Kva med å poste biletene i sin fulle oppløsning slik at me andre óg kan nytte desse? Bare trykk på thumbnailene, så får du opp orignalstørrelse. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Ja det vett eg, eg tenkte berre dei biletene folk faktisk nytter som oppstartsbilete. Dei kan me jo poste her. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Ja det vett eg, eg tenkte berre dei biletene folk faktisk nytter som oppstartsbilete. Dei kan me jo poste her. ..er vel ikke akkurat det tråden skal eller handler om. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Ja det vett eg, eg tenkte berre dei biletene folk faktisk nytter som oppstartsbilete. Dei kan me jo poste her. Man kan ikke ta et bilde av innloggingsskjermen. Uansett er eneste forskjellen at bakgrunnen endres. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) "Jeg mente at vi kunne poste bakgrunnsbildet vi benytter. Altså det bildet vi legger inn i mappen. Det bilde vi velger å benytte som bakgrunnsbilde under velkomstskjerm. Bildet som vises når vi logger av og på den personlige datamaskinen vi benytter i våre hjem eller arbeidsplasser, kanskje tilogmed på toget for de som elsker å kverrulere med hvert eneste jævla ord jeg kommer med. Ja det bilde snakker jeg om. Det som vises, ja tilogmed eventuelt ikke vises dersom man har gjort en grov feil eller har en build som av en å annen merkelig grunn ikke støtter dette. Det bilde skal vi poste. Jeg foreslår vi alle skal dele! Kanskje et bilde av en pupp, kanskje tilogmed en superrask drømmebil! Ja vi har alle forskjellige interesser, noe jeg prøvde å ta iniativ til å dele med hverandre i tråden jeg ikke har opprettet. Beklager kjære alle sammen. Unnskyld mitt avskyelige forslag som bredte pest i deres hjem og riker. Unnskyld min stakkerslige uvitenhet om samfunnslære og etikk. Jeg kjenner ikke denne verden lengre, hvor har den først hen?" Eg meinte berre at me kunne poste bakgrunnsbilete ein nytter. Men eg ser jo at dette ikkje var hensikten med tråden, så eg beklager verkeleg. Endret 29. september 2009 av steffenz Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg bruker iallefall standardbakgrunn, så sikkert liten vits i at jeg poster bildet her da =p Har ikke behov for noen andre siden PCen min står på døgnerundt i windows uansett , dere som vil poste kan vel poste det i en [spoiler ] tag isåfall Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Sikkert ikkje nokon vits å poste biletene her, men eg blei berre så utruleg irritert når alle trudde eg meinte å ta skjermdump, eller bilete av skjermen, eller kva dei trudde. Eg meinte jo selvfølgeleg berre å legge til bilde! Men iallefall, fungerte ikkje på min Windows 7. Fulgte oppskriften slavisk. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvilken windows 7 har du? Funket på min Win 7 pro. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Eg skal finne ut kva bygg eg har eg har maskinen for meg neste gong. Har ikkje Windows heime. Maskinen ligg på skulen. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Her er noen av de jeg har laget. Da for 1920x1200 (ikke alle er helt i den oppløsningen riktignok). Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Tarr for upload Tci Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Har du laga desse? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Selve bakgrunnene er tatt hovedsaklig fra Deviantart.com. Jeg har bare satt ned kvaliteten slik at de er innenfor 256KB-grensen. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Eg fekk ikkje med meg at dei ikkje måtte overskride 256kb. Nå fungerer det utmerka, takk Kom ikkje på at det kunne vere eit problem ein gong! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå