arnold_layne Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Likte godt begge de to siste. Bra sett og nydelig komponert. Lensbaby på sitt beste! Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Likte veldig godt 8. oktober, her får du virkelig fram lensebaby-efekten 9 oktober var også bra, men jeg lurer på om du har dratt oppskarpingen litt langt? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Så litt mishandlet ut, men fungerer godt i kombinasjon med gulfargen. Tror det kanskje hadde blitt drygt kjedelig i hvitt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ble noe fint og nostalgisk over 9. oktober, synes jeg. Lenke til kommentar
Gitarklut Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 syns det gule lyset i bildet skaper en form for mystikk, gjør bildet interessant liker det =) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Begge de to siste var supre med lensbaby. 9. oktober aller suprest. Nostalgisk ble sagt her, det passer ganske godt. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 13. oktober: Den som'kje kråka kan nyttjast åt ... Exif: 1/250, f/5.6, ISO 320 Begge de to siste var supre med lensbaby. 9. oktober aller suprest. Nostalgisk ble sagt her, det passer ganske godt. Takker så mye for alle kommentarer :-) Har litt lite tid for tiden - komer tilbake sterkere ... Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg får lyst på å kjøpe meg en Lensbaby jeg også etter å ha sett gjennom bildene her. Hvor er forresten det siste bilde, fjellene i bakgrunnen virket så kjente. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg får også litt lyst på en lensbaby etter å ha fulgt denne tråden. Ikke den enkleste oktoberfesten vil jeg tro - men syns du har gjennomført utrolig bra så langt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det var et av de bedre lensbaby-bildene - du må da ha vært ganske så tett på kråka? Den spesielle lensbaby-effekten endrer dybden i bildet - det ser nesten ut som en kråke på trekloss inne i et studio, med malt bakvegg. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Likte veldig godt 8. oktober, her får du virkelig fram lensebaby-efekten 9 oktober var også bra, men jeg lurer på om du har dratt oppskarpingen litt langt? Takk for det - du har helt rett mht. oppskarpingen - gikk litt fort for seg ... Lenke til kommentar
Albix Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg får lyst på å kjøpe meg en Lensbaby jeg også etter å ha sett gjennom bildene her. Hvor er forresten det siste bilde, fjellene i bakgrunnen virket så kjente. Er på jobbtur i Harstad - bildet er fra kaia på Kulturhussida. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Det var et av de bedre lensbaby-bildene - du må da ha vært ganske så tett på kråka? Den spesielle lensbaby-effekten endrer dybden i bildet - det ser nesten ut som en kråke på trekloss inne i et studio, med malt bakvegg. Takk for det - Kråka lot meg komme ganske nær ja - Tamme Harstadkråker kanskje ... Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Mange bra bilder her. Synes du får til meget bra fokusering. Sånn jeg har forstått det så er ikke det helt enkelt med lensbaby... Får lyst på et slikt objektiv selv! Lenke til kommentar
Albix Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Mange bra bilder her. Synes du får til meget bra fokusering. Sånn jeg har forstått det så er ikke det helt enkelt med lensbaby... Får lyst på et slikt objektiv selv! Takk for det. Ja - Fokusering er vanskelig og det tar en stund før man skjønner effekten av å vri på kula. Det er ingen kommuniksjon mellom kamera og objektiv så man får ingen indikasjoner i søkeren (bortsett fra om det ser klart ut). I tillegg er det litt problematisk med eksponering - Jeg bruker stort sett blenderprioritet og merker at det er litt uforutsigbart om jeg må over- eller undereksp (ofte +/-2) - kan stort sett aldri stole på lysmåleren. Sist, men ikke minst er det et pes å skifte blender siden man faktisk må ta blenderen fysisk ut av objektivet (!) og så sette innen ny. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 14. oktober. Innspill til likestillingsdebatten fra Harstadbyen Exif: 1/10, f/11, ISO 100 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Pent plassert kråke i gårsdagens bilde. Du har dreisen på fokuseringen med dette vanskelige objektivet. Dagens debattinnlegg ble jo morsomt, men jeg likte også strukturen i de slitte trebordene her. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) 19.Oktober: Form Exif: 1/800. f/4, Iso 100 Nødløsning - det regner og regner ... edit: leif Endret 20. oktober 2009 av Albix Lenke til kommentar
Albix Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) 20. Oktober: Morgen Exif: 15", f/11, Iso 100 På vei til jobben i dag :-) Ble noe tull med innlegget - dette bildet skulle inn her og ikke i forrige... Endret 20. oktober 2009 av Albix Lenke til kommentar
Laze Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 "Form" var jo knalltøff; der spiller du virkelig på lag med Lensbabyens egenskaper. Hva er det vi ser på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå