Gå til innhold

Oppgradering av pc. Nytt skjermkort fornuftig (8800GTS 640MB i dag)?

AndyG

Anbefalte innlegg

Hei og hopp, godtfolk!

Jeg har en kompis som syns at maskinen hans er treig og har spurt meg om råd for oppgradering. Jeg har ikke fulgt med i hardware-verdenen siste året, så jeg har egentlig ikke så peilig på hva som er "in" lenger. Jeg håper derfor at dere eminente hardware-guruer kan hjelpe meg/oss :)

Litt om hans bruk - Han bruker maskinen i hovedsak til to ting; YouTube og World of Warcraft.

Dette har han nå:

• CPU: Intel C2D E6600
  • RAM: 2x1GB Kingston DDR2 800MHz
  • Gfx: Gainward Geforce 8800GTS 640MB
  • MB: XFX Nforce 680i (vet ikke nærmere modell)
  • PSU: Hadde en Axion 500W som gikk dukken, så han bytter nå til en Corsair HX620W

Jeg ser for meg at den enkleste oppgraderingen ville være å kjøpe 2gb ekstra minne. Og deretter evt nytt skjermkort.

Han benytter også to skjermer, hvor han har World of Warcraft på den ene, og en nettleser på den andre, gjerne med YouTube :p. Han nevner at han da opplever dårligere ytelse.

Men hva er en god oppgradering av skjermkort til en fornuftig pris? Som nevnt over spiller han kun World of Warcraft.

Kan også legge til at lydnivå er en viktig faktor ved valg av skjermkort, men det er primært ytelsen som gjelder.

På forhånd, takk for tips :)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD4870 er nok ei meget fin og billig oppgradering, men vet ikke helt om WOW vil merke det ??

ellers er nok HD5850 et helt nydelig kort, og det kommer nok den dagen da andre spill også spilles :D

tror det er litt i grenseland for cpu, men er bare og kjøre på med allt av grafikk instillinger, en lett overklokk av cpu har heller aldri skadet noen

https://prisguiden.no/product.php?p...8&cat_id=30

https://prisguiden.no/product.php?p...3&cat_id=30

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...