AndyG Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Hei og hopp, godtfolk! Jeg har en kompis som syns at maskinen hans er treig og har spurt meg om råd for oppgradering. Jeg har ikke fulgt med i hardware-verdenen siste året, så jeg har egentlig ikke så peilig på hva som er "in" lenger. Jeg håper derfor at dere eminente hardware-guruer kan hjelpe meg/oss Litt om hans bruk - Han bruker maskinen i hovedsak til to ting; YouTube og World of Warcraft. Dette har han nå: CPU: Intel C2D E6600 RAM: 2x1GB Kingston DDR2 800MHz Gfx: Gainward Geforce 8800GTS 640MB MB: XFX Nforce 680i (vet ikke nærmere modell) PSU: Hadde en Axion 500W som gikk dukken, så han bytter nå til en Corsair HX620W Jeg ser for meg at den enkleste oppgraderingen ville være å kjøpe 2gb ekstra minne. Og deretter evt nytt skjermkort. Han benytter også to skjermer, hvor han har World of Warcraft på den ene, og en nettleser på den andre, gjerne med YouTube . Han nevner at han da opplever dårligere ytelse. Men hva er en god oppgradering av skjermkort til en fornuftig pris? Som nevnt over spiller han kun World of Warcraft. Kan også legge til at lydnivå er en viktig faktor ved valg av skjermkort, men det er primært ytelsen som gjelder. På forhånd, takk for tips Endret 25. september 2009 av AndyG Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 ATI 5850 1GB... koster ca 2k, helt nytt så vil være litt stress å få tak i nå men om du kan vente så er det best, da nvidia kommer med sin GT300 serie om 3-4 uker Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Takk for svar Vesleengen. Vil ikke et 5850 1GB eller GT300 være "overkill" i forhold til resten av systemet? Jeg lurer på om han vil kunne utnytte skjermkortet til fulle, eller vil resten av systemet være en flaskehals? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Problemet her er rett og slett at han trenger mer RAM. Resten av datamaskinen holder iallefall et år til. Dessuten - om maskinen har blitt tregere må man kanskje vurdere en opprydding på datamaskinen... Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Han kjøpte 2GB ekstra ram i går, så han får totalt 4GB. Han har også kjøpt en Corsair HW620W PSU, så han burde ha strøm nok til et kraftig skjermkort. Det ender nok med en formatering og reinstallering av Windows, ja. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 HD4870 er nok ei meget fin og billig oppgradering, men vet ikke helt om WOW vil merke det ?? ellers er nok HD5850 et helt nydelig kort, og det kommer nok den dagen da andre spill også spilles tror det er litt i grenseland for cpu, men er bare og kjøre på med allt av grafikk instillinger, en lett overklokk av cpu har heller aldri skadet noen https://prisguiden.no/product.php?p...8&cat_id=30 https://prisguiden.no/product.php?p...3&cat_id=30 Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Men selv om den dagen kommer da andre spill vil spilles, er ikke den dagen nå. Da er det lite poeng i å kjøpe noe som er topp nå, som kommer til å være utradert den dagen man tar frem et annet spill. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Da er 4870 et fint kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå