BjornK Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg har lastet ned gratis fonter (Code 39) for strekkoder herfra: http://www.barcodesinc.com/free-barcode-font/som jeg ønsker å bruke i MS Excel. Problemet er bare at det må legges til stjerne (*) foran og bak informasjonen som skal vises som strekkode. Eksempel: hvis jeg vil ha "arne" i strekkode må cellen inneholde *arne* Stjernesymbolene angir start og stopp på informasjonen og fjernes av skanneren så når jeg skanner kommer bare "arne" inn i tekstfeltet jeg skanner til. Kan dette gjøres med en formel eller formatering ? jeg har lange kolonner med informasjon som jeg gjerne skulle hatt i strekkodeformat slik at jeg kan skrive ut regnearket og lese det med strekkodeleser. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvis kolonnen med informasjon er kolonne A og starter i rad 1 skriver du følgende i rad 1 i en ledig kolonne: =CONCATENATE("*";A1;"*") (engelsk) =KJEDE.SAMMEN("*";A1;"*") (norsk) Deretter bruker du autofyll til å kopiere formelen nedover. Lenke til kommentar
BjornK Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Hvis kolonnen med informasjon er kolonne A og starter i rad 1 skriver du følgende i rad 1 i en ledig kolonne: =CONCATENATE("*";A1;"*") (engelsk) =KJEDE.SAMMEN("*";A1;"*") (norsk) Deretter bruker du autofyll til å kopiere formelen nedover. Det fungerer helt perfekt, takk for hjelpen. Bjørn Lenke til kommentar
H80 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Du kan også skrive ="*"&A1&"*" Jeg synes det er betydelig kortere og enklere. Lenke til kommentar
Thorvaldo Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei. Prøver å lage meg et excel ark med barecodes for lager føring. Det jeg ikke får til er at det står under skrift under barcoden som dette Håper noen kloke hoder kan fortelle meg hvordan.... T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå