ikkeno Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Heisann Har akkurat vert innom Lefdal og handlet meg en LG 42LH3000 for 8500,- Tenkte jeg skulle sjekke prisene på nettet for å være helt sikker på at jeg ikke ble helt rundlurt. Ser på Kelkoo at prisen varierer noe voldsomt. Virker som om det er to forskjellige tv'er med samme produktnavnet men jeg klarer ikke helt å se hva som er forskjellen. Vil ikke pakke ut tv'en før jeg har fått orden på dette EDIT: Og mens vi er inne på saken. Var dette i det hele tatt et godt kjøp til den prisen? Tv'en skal brukes til det meste. Film, TV, PS3? Endret 24. september 2009 av ikkeno Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ser ut til at du har betalt mer enn nok ihvertfall...: Samme TV på prisguiden Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Ja, det er det som bekymrer meg. Skjønner bare ikke hvordan butikken kan selge tv'en til 9000 (prisen som var i butikken) mens den billigste netshopen selger for 5795. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Elkjop skulle selge den for 10k til meg.. Kjøpte den via netshop for 6k.. bra tv btw Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Bortsett i fra standard prisforskjell mellom nettbutikk og vanlig butikk så er det mange som driver med gråimport. Dette betyr at butikkene kjøper inn billige modeller direkte i fra utlandet i stede for å gå via offisielle kanaler(norsk leverandør). Dette gjør at de kan selge samme modell billigere, men samtidig så får du for eks en europeisk modell som ofte mangler norsk språk, norsk manual, garanti i norge og kanskje manglende støtte for det norske bakenettet. Reklamasjon har du naturligvis, men om norsk butikk går konkurs står du som regel på bar bakke. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Netshop er en slik. Det er ikke noe problem, med mindre de går konkurs... For når du kjøper en nordisk modell vil produsenten ta supporten uansett, men hvis det er parallellimportert er det litt verre for da er butikken ansvarlig. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Men det kan skape andre problemer, som for at parallellimporterte TV-apparater med innebygget RiksTV-mottaker ikke er godkjent for RikstTV, selv om modeller er kliss lik den "gode" modellen. Ofte går det uansett, men man kan støtte på problemer med norsk meny, tekst-tv og epg. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Da er vertfall tv'en returnert Får fortsette tv-jakten etter helgen Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Selgeren nevnte det med gråimport og at jeg ville miste den norske garantien samt pixelgarantien vis jeg kjøpte av komplett. Men dersom det jeg var heldig og fikk et tv uten problemer ville jeg få et bra tv til en veldig billig penge. Fikk pengene i retur uten problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå