Gå til innhold

Brenne et helt forum på CD..?

Anbefalte innlegg

Har et forum slik som her på hardware.no (og søstersider), altså phpBB 2.0.4. Har tenkt å lagre hele forumet (det er ikke så stort) og brenne det ut på en CD. Er jeg da nødt til å velge "lagre som" på alle trådene, eller finnes det en annen mulighet?

Innser jo at ingen av linkene og slikt vil fungere, men det er innholdet i trådene som er viktigst. Eller finnes det noen program for å lagre hele Internettsider?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, dette sku gå ann.

Logg inn som administrator og velg backup database eller noe lignende, og så kan du laste ned en backup fil.

Så er det bare å brenne i vei, og laste opp igjen backup filen etterpå.

Lenke til kommentar

Tror dere misforstår litt. Jeg ønsker å brenne ut en hel webside inkludert et slikt forum. Denne skal bli kjørt opp når man stapper CD-en i CD-rommen. Ting skal ikke ut på Internett igjen. Jeg ønsker å browse hjemmesiden fra CD-en.. Antar at dette kan bli et problem.. :-?

(jeg vet hvordan jeg tar backup av databasen - det har jeg gjort før..)

Lenke til kommentar
Tror dere misforstår litt. Jeg ønsker å brenne ut en hel webside inkludert et slikt forum. Denne skal bli kjørt opp når man stapper CD-en i CD-rommen. Ting skal ikke ut på Internett igjen. Jeg ønsker å browse hjemmesiden fra CD-en.. Antar at dette kan bli et problem.. :-?

(jeg vet hvordan jeg tar backup av databasen - det har jeg gjort før..)

For det første må du ha en webserver som for eks. Apache med støtte for php og mysql. Hvis du ikke har det virker ikke forumet.

For det andre må du restore alle dataene du hadde tatt backup av til webserveren.

Det jeg vil si er at du kan ikke browse forumet fra CDen på den måten jeg tror du tenker på. Forumet er avhengengig av både PHP og MySQL for å kunne fungere. Dessuten ligger jo alle innleggene i MySQL db.

Lenke til kommentar
Det jeg vil si er at du kan ikke browse forumet fra CDen på den måten jeg tror du tenker på. Forumet er avhengengig av både PHP og MySQL for å kunne fungere. Dessuten ligger jo alle innleggene i MySQL db.

Ergo vil jeg være nødt til å lagre hver eneste tråd som ei html-side!? Det er bare snakk om i overkant av 30 tråder, men disse vil jeg ta vare på. Etter det som er quotet over her, så antar jeg at "lagre mål som"-metoden er eneste løsning.

Får da lage en hovedside som linker til alle disse trådene. Innser jo at ingen andre ting på "forumet" nå vil fungere, men det er innholdet i trådene som skal leses. CD-en skal bestå av en webside med bl.a. bildegalleri og forum. Det blir et slags minne.. for websiden blir snart fjernet.

Lenke til kommentar

I Opera har man alternativet "Lagre med bilder som..." på fil-menyen. Hvis du er interessert i at bilder skal vises, tenkte jeg. Alternativet er som nevnt å installere Apache og mySQL hjemme (er det ikke Foxserv som er alt-i-ett?), installere phpBB og importere databasen. Litt overkill for 30 poster kanskje, men plutselig er det 600 poster som skal arkiveres, og da er det greit å ha prøvd seg frem før.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...