festen Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Er det noe som fungerer til å rense objektiv? Billig, som de fleste alt har i huset? Jeg skal bare bruke det til å tørke av UV filteret. Hva med fint toalettpapir? Hva med slik brillerens stoff? Er det noen som kan gi meg en link til noen billige sett på ebay? Objektivet og UV filtret mitt er ikke helt rent og pent, men jeg er ikke så nøye på det. Jeg har bare brukt det slik. Det hadde vært fint å fått det litt renere:) Endret 24. september 2009 av festen Lenke til kommentar
arela Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Filter vasker jeg i lunket vann og evt gnir med fin klut og legger det til tørk. Bruker også fuktig linduk eller brillefille til å tørke frontlinsa med. Har prøvd en såkalt rensespray (Clair) med dårlig resultat: får ikke fjernet belegg etter den. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg bruker t-skjorten min. Lenke til kommentar
festen Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Jeg bruker t-skjorten min. Ikke verre enn det altså. Må bare finne en som ikke er møkkete da Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Vanlig rengjøring av filtre kan fint gjøres i lunket vann og en dråpe zalo om du har fått fett på glasset. Kan ellers anbefale Kodak Cleaning Solution hvis du er på farten. Kan bestilles blant annet her. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Brillerens er laget for å være snilt mot allskens dyre coatings. Altså, en innertier. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 EN skikkelig microfibere klut - eller bomull og litt zalo pleier funke. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 t-skjorta mi funker, profesjonelle fotografer bruker det også. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Bruker de T-skjorta di? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå