farballa Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Da har saken løst seg. Digital Impuls sørget for å sette alle kluter til og ordnet saken på en god måte til slutt. Siden de sørget for en så god løsning kommer jeg til å sette sammen og kjøpe en stasjonær maskin hos dem for summen jeg får tilbake, samt litt ekstra. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Flott at det løste seg! Vil bare kommentere at Infocare har skjerpet veldig i det siste hva gjelder servicetid. Jeg var på posten med en HP pc på fredags ettermiddag etter siste postbil var gått. Aner ikke om pcen ble sendt før mandag, men mandag en uke og to dager senere var pcen tilbake. Dette gjelder for HP maskiner, jeg vet ikke om andre merker har langre backlog/kø, men rundt i overkant av en uke skal være vanlig nå i alle land i Norden for Infocare ifølge en kompis av meg som jobber for HP mot Infocare. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 da kan ikke han kompisen din ha forsøkt spørre infocare hva den faktiske reperasjonstiden deres er. sier vi 2-4uker er vi nærmere gjennomsnittet. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 da kan ikke han kompisen din ha forsøkt spørre infocare hva den faktiske reperasjonstiden deres er.sier vi 2-4uker er vi nærmere gjennomsnittet. Ut fra de daglige rapportene jeg får er det langt fra gjennomsnittet som er inne så lenge Men nå har vel ikke dette så mye å si for en Asus-maskin som har vært hos ANOVO. Flott at Digital Impuls fikk fart på sakene. De maste vel litt på Asus for å få en garanti om at de fikk dekket tapet sitt. Pleier å være slik for forhandlere. De vil selvsagt ikke sitte igjen med tapet, selv om det ikke skal ha noe å si for deg som kunde. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) kan ikke huske sist jeg hadde en infocare sak som tok under 2uker. men atea er jo forsåvidt enda verre, starter få tilbake maskinene sendt til de sent august nå. Endret 20. oktober 2009 av cruzader Lenke til kommentar
farballa Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Flott at Digital Impuls fikk fart på sakene. De maste vel litt på Asus for å få en garanti om at de fikk dekket tapet sitt. Forsto det på dem at de hadde mast på dem ja. Men må jo da si at når de nå har løst saken så er servicen og det jeg får som kunde hos dem nå helt upåklagelig og langt utover det jeg faktisk forventer av butikker, men en strekker seg vel kanskje lengre på salg enn på reklamasjon. Alt i alt er jeg uansett veldig fornøyd med hvordan saken har løst seg og hvordan digital impuls har oppført seg nå til slutt, til tross for at det tok lang tid. Lenke til kommentar
på jordet Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 da kan ikke han kompisen din ha forsøkt spørre infocare hva den faktiske reperasjonstiden deres er.sier vi 2-4uker er vi nærmere gjennomsnittet. Er veldig vanskelig å si hva generell tid på infocare er, hver sak har sin egen gang naturligvis. Det som derimot kan måles er jo ventetiden før produktet blir satt opp på disken fra det er kommet til verkstedet. Det blir mer riktig. På noen produkter har de ikke delene på lager og må derfor vente deler osv, og da tar det lengre tid. Feilsøkingen er jo også variabel, selvom det er godt kjent at InfoCare bare kjører en PC-check på PCen, stresstester alle komponenter. Og den har jo sine mangler kan man trygt si. Tester ikke hdd bra nok og heller ikke hovedkort. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) kunne vært verre, de kunne hatt atea sine teknikere det er litt bingo prinsippet, 10-15% av maskinene returnerer med faktura for deler men ikke delene byttet. eller ført opp 2-3deler som skal byttes på servicemeldingen og ikke alle byttet. men privat hadde jeg infocare 24timers onsite avtale på forige pcn min. tok bare en uke før det kom en tekniker, så litt over 3uker før saken løst siden ikke delene på lager og feil deler ble bestilt i første omgang. men teknikeren som kom på døra var ihvertfall grei fyr. Endret 3. november 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Er dessverre litt offtopic, men i forhold til denne servicediskusjonen så må jeg si at IBM (som desverre ikke leverer pcer lenger) har hatt den råeste servicen ejg noensinne har vært borti. Leverte inn pcen kvart over 4 onsdag ettermiddag, 12 dagen etterpå hadde de bestillt hovedkort fra england, fått hovedkortet, byttet det og pcen var klar til henting. Vi snakker altså under et døgn. Ikke mye venting på deler der nei. Kanskje Anovo, infovcare m.fl kan ta litt lærdom fra IBM på det punktet. For seriøst, hva er det egentlig som kan ta 5-7 uker? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 synest verkstedene kunne tatt lærdom av arbeidsmengden de får hver skolestart. er samme hvert år med forsinkelser fordi de går tomme for deler når lasset pcr ødelagt i ferien blir sendt inn ved skolestart. bestille ekstra deler er jo tydeligvis utenkelig, bedre gå tom så ventetid opptil 3uker på nye. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Er dessverre litt offtopic, men i forhold til denne servicediskusjonen så må jeg si at IBM (som desverre ikke leverer pcer lenger) har hatt den råeste servicen ejg noensinne har vært borti. Leverte inn pcen kvart over 4 onsdag ettermiddag, 12 dagen etterpå hadde de bestillt hovedkort fra england, fått hovedkortet, byttet det og pcen var klar til henting. Vi snakker altså under et døgn. Ikke mye venting på deler der nei. Kanskje Anovo, infovcare m.fl kan ta litt lærdom fra IBM på det punktet. For seriøst, hva er det egentlig som kan ta 5-7 uker? Har samme erfaringen med IBM. Tok to dager fra jeg rapporterte feil via web, til maskinen var reparert lokalt i Tromsø. Og dette var uten at delen var på lager. Total tid uten en fungerende maskin var en time. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=401008 Lenke til kommentar
svennand Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Er dessverre litt offtopic, men i forhold til denne servicediskusjonen så må jeg si at IBM (som desverre ikke leverer pcer lenger) har hatt den råeste servicen ejg noensinne har vært borti. Leverte inn pcen kvart over 4 onsdag ettermiddag, 12 dagen etterpå hadde de bestillt hovedkort fra england, fått hovedkortet, byttet det og pcen var klar til henting. Vi snakker altså under et døgn. Ikke mye venting på deler der nei. Kanskje Anovo, infovcare m.fl kan ta litt lærdom fra IBM på det punktet. For seriøst, hva er det egentlig som kan ta 5-7 uker? Har samme erfaringen med IBM. Tok to dager fra jeg rapporterte feil via web, til maskinen var reparert lokalt i Tromsø. Og dette var uten at delen var på lager. Total tid uten en fungerende maskin var en time. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=401008 tok 3 dager totalt med meg. dette pga de snakket med meg, og fant ut på telefon hva feilen var. så 2 dager etterpå så lå reservedeler hos mitt lokale verksted. Leverte inn pcen, og hentet den dagen etter, nedetid på under 24t=) Dog nå har jeg en annen lenovo sak, denne gjennom Amentio... Batteriet døde plutselig. 02.10 var den innlevert, nå venter jeg på at nytt batteri skal komme inn til norge... Så servicetid kommer veldig ann på hvilke firma man handler fra, var først for en uke siden at Lenovo selv ble koblet inn i saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå