krikkert Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Behandler de opplysninger noe mer enn hva opplysningen 1881 allerede gjør. Er samle lik behandle? De lagrer opplysninger. Det holder. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Disse er bare igler som tjener penger på offentlig informasjon som ligger ute. Jeg har null respekt for det de driver med, men tviler på at det er ulovlig. Når skal nordmenn våkne opp og reagere mot publiseringen fra det offentlige? Vi gjenvalgte nettopp en regjering som offentliggjør skattelister uten at det var noen debatt rundt det. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Vel de har iallefall informasjon om meg som ikke ligger lett tilgjenglig. har hemmelig bostedsadresse som ikke vises i telefonkatalogen eller kan finnes på google/facebook men iam.no har den... har uansett sendt dem en mail der jeg ber de om å fjerne meg, som sikkert 1000vis av andre har får vente på svar... Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hva har du å skjule, Stitchit? Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 jeg syntes jeg leste ett sted at de hadde lagt ut hemmelige nummre og det er jo ikke lovelig...dagbladet eller vg det stod i Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hva har du å skjule, Stitchit? Man trenger ikke å ha noe å skjule for å stå for prinsipper. Vil man være anonym så burde man kunne forbli det uten at en slik side skal poste konfidensiell informasjon om en på en offentlig nettside. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Denne siden ga da ikke mer info en telefonkatalogen gjør. Men treig, det var den. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Hva har du å skjule, Stitchit? mer at jeg ikke vil bli funnet av ei dame som er litt for opptatt av meg Endret 26. september 2009 av stich_it Lenke til kommentar
Magnolian Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 jeg syntes jeg leste ett sted at de hadde lagt ut hemmelige nummre og det er jo ikke lovelig...dagbladet eller vg det stod i Ja snart har vi jo ingen rettigheter igjen !! Blir forbannet , rett å slett . Blir vel ikke lenge til før vi kan sitte å søke opp hvor god hygiene folk har , eller hvor ofte de går på do for å drite. haha Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Denne krysskoblingen av informasjon har jeg advart mot tidligere. Det er en uting spør du meg. Nå har jeg heldigvis vært flink til å utelate fullt navn osv. når jeg har omtalt meg selv på internett. Jeg har ikke en gang telefonnummer i eget navn. Men det er fordi jeg er litt paranoid da. Fant heldigvis ikke noe om meg selv på denne siden. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Nå kan alle som legger ut helehalve privatlive på facebook og/eller twitter angre. Jeg sa det hele tiden, HAH! Lenke til kommentar
Magnolian Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 I totally agree Mr.Lee Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Skjønner ikke motstanden. Når jeg er veldig nysgjerrig på en person finner jeg som oftest mer info med å søke på sesam.no/person, random skatteliste, google og facebook/nettby osv Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det er krysskoblingen jeg reagerer på Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det tilsvarer å søke på noen på google. Bortsett fra at de kategoriserer informasjonen. Det eneste ulovlige de gjør er isåfall at de ikke har noen samfunnsnyttig hensikt med informasjonen. Det er vel noe sånn at du ikke kan lagre masse personopplysninger bare for å tjene grunker. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Men, wow! Denne roller og aksjer i næringslivet-funksjonen var jo dritfet! Denne har jeg ikke funnet noen steder! Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det eneste ulovlige de gjør er isåfall at de ikke har noen samfunnsnyttig hensikt med informasjonen. de har også lagt ut hemmelige nummre og det er jo ikke lov. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Men, wow! Denne roller og aksjer i næringslivet-funksjonen var jo dritfet! Denne har jeg ikke funnet noen steder! Brønnøysund? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det eneste ulovlige de gjør er isåfall at de ikke har noen samfunnsnyttig hensikt med informasjonen. de har også lagt ut hemmelige nummre og det er jo ikke lov. Men det er jo isåfall fordi andre tjenester har gjort det, f eks Gule sider. Men, wow! Denne roller og aksjer i næringslivet-funksjonen var jo dritfet! Denne har jeg ikke funnet noen steder! Brønnøysund? De har en så dårlig brukervennlighet i søkefunksjonen sin at det er helt håpløst, du kan ikke søke på personer der. Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 På meg står det feil adresse. Men det oppgis fullt fødselsdato, telefonnr og at jeg er den eneste i landet med mitt navn. Det står fullt navn på mine 3 besteforeldre som alle er i 80-årene, med info at disse er de eneste med sitt navn i landet. Samt kart til hvor de bor, og skatteinfo, aksjer og slikt. Dette liker jeg meget dårlig. Selv ikke navnestatistikken på Statistisk Sentralbyrå opplyser om at man er den eneste med et navn i landet. Jada, det meste ligger ute fra før, men det er denne kryssningen som noen andre sa før meg, so mer skummel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå