19andr1 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Jeg har over lengre tid hatt et ønske om å kunne komunisere med de andre pc'ene i huset på samme måte som på et lan, de er jo tross alt i samme nettverk. Problemet er at jeg aldri har funnet noen av de andre pc'ene fra min pc. Jeg kan også si at jeg har prøvd mye, og lest de fleste andre trådene her på forumet. Så jeg har gjort et forsøk før jeg poster denne posten. Jeg har veldig lyst til og bruke "Net Send" komandoen i DOS og "Shutdown komandoen", i tillegg til å dele filer. Dette er slik de er koblet sammen: PappasPC -stasonær pc(xp) -koblet til ruter via kabel -finner alle pc'ene, men har ikke tilgang til min pc(har halveis tilgang til minsøsters pc) MinPC -stasjonær(xp) -Koblet til ruter via trådløst -Finner ingen, ingen har tilgang til den:( SøstersPC -Bærbar(vista) -Koblet til ruter via trådløst -Finner ingen, Pappas pc har halveis tilgang til denne pc'n Halveis tilgang vil si: Den finner delte mapper, men kan ikke pinges(cmd ping Søsters-pc) Ytterlig informasjon: -Jeg har selvfølgelig lagt alle pc'n i samme nettverk arbeidsgruppe. Jeg har delte mapper på alle pc'ene. -Jeg har prøvd uten brannmur aktivert(ingen resultat) -Dette er gjort: Start -> Kjør -> gpedit.msc -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Local Policies -> User Rights Assignment. I "Deny access to this computer from the network" er alle gruppene fjernet. Jeg begynner å tro at feilen kan ligge i ruter konfigurasjoner, PappasPC ser hvertfall ut til å være konfiguert riktig, den finner jo alle... Noen som har peiling????, jeg lager en liten tegning av problemet i tillegg! Nettverk.bmp mvh Andreas Endret 24. september 2009 av 19andr1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Rutere med innebygget brannmur har en tendens til å sikre maskinene innenfor nettverket mot hverandre. På rutere som jeg har brukt har det ofte vært nødvendig å deaktivere brannmuren fullstendig for at maskinene skulle finne hverandre. Dette var riktignok med kablet lan, men vil tro det samme gjelder for trådløst lan. Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Rutere med innebygget brannmur har en tendens til å sikre maskinene innenfor nettverket mot hverandre.På rutere som jeg har brukt har det ofte vært nødvendig å deaktivere brannmuren fullstendig for at maskinene skulle finne hverandre. Dette var riktignok med kablet lan, men vil tro det samme gjelder for trådløst lan. Prøvde det nå, hadde ingen virkning. Det er så merkelig, jeg fikk nettop enda en pc i huset, en bærbar xp. Den fant plutselig alle, inkludert min, men har ingen tilgang til noen. Så etter jeg har restartet ruteren, eller en pc, finner den plutselig ingen. Det virker som det er helt random hvilken pc'er som finner hva etter som de kommer og går etter restart av pc'er og nettverk. Jeg begynner å lure på om dette er umulig?? Endret 24. september 2009 av 19andr1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå