Ayjay Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg prøver å lære meg JSP, men har et problem her. Jeg har laget et skjema som folk skal fylle inn, for enkelthetens skyld sier vi at de skal fylle ut Navn .... (name = navn) Alder.... ( name = alder) Jeg har brukt <form action="xxx.jsp" method="post" > for å sende denne informasjonen over til en annen side. I xxx.jsp dokumentet definerer jeg først variabler: <% String navn = request.getParameter("navn"); String alder = request.getParameter("alder"); int alderen = Int.parseInt(alder); Så det jeg ikke får til er: Jeg vil at hvis både navnet personen skriver inn er lik "Andreas" og at hvis han skriver inn 18 år på alder, så vil han motta en spesiel melding. (out.println("....") Altså at begge disse kravene (Både navnet og alderen) må stemme for at han skal få denne meldingen. Noen som kan hjelpe?? Mvh. Andreas Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Først: JavaScript og JSP har ingen verdens ting med hverandre å gjøre, bare for å få avklart det. Så til løsning: if(navn == "Andreas" && alderen = 18) { out.println("Noe å skrive ut"); } Dette er en standard if-statement, men utfra det du sier, skal det funke. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 navn == "Andreas" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå