Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp! Mopeden dør ut ved full gass


RizoR

Anbefalte innlegg

Hei, Dette bynte for ca. 2 dager siden.

Når jeg gir full gass med mopeden dør den ut, Uansett om kjok er på eller av.

Den dør ut, Blandingsforholdet er 1 og en kvart, helt ny tennplugg, Har renset forgasser + bensinfilter + bensintank..

 

begynner å bli ganske så lei av dette..

 

Hvis jeg kjører lange strekninger så dør den ut etter 100m, da må jeg stoppe, la den bakke litt, også kan jeg starte igjen.. Finner ikke ut hva problemet kan være.

 

Noen som kanskje har en liten anelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For stor/liten dyse?

 

 

Om du har tatt ut plomberinger, eller byttet til effektanlegg må du også gå opp i dyse størrelse, uten jeg vet om du har gjort noe av dette..

 

Når du renset forgasseren regner jeg med at du sjekket at dyser ikke var tette... Hvordan ser pluggen ut? Er den tørr/veldig våt? hvilken farge er den? den skal vere sjokoladebrun.

 

Du kan også sjekke reeden om det er den det er noe gale med..

 

mvh

Lenke til kommentar
Plomberingen er tadd ut, det er det eneste.. Men mopeden funket helt fint for 3 dager siden.. Plomma var tadd ut får et halv år sia

 

 

Hvilken moped er dette da?

 

Har du sjekket det jeg skrev over her? Om pluggen er hvit-aktig får den for lite bensin, er den svart får den for mye.

Endret av baat94
Lenke til kommentar
Plomberingen er tadd ut, det er det eneste.. Men mopeden funket helt fint for 3 dager siden.. Plomma var tadd ut får et halv år sia

 

 

Hvilken moped er dette da?

 

Har du sjekket det jeg skrev over her? Om pluggen er hvit-aktig får den for lite bensin, er den svart får den for mye.

 

 

TMS(Kinaskraphelvette)

 

Jeg har sjekket pluggen, Den er fin farge

Lenke til kommentar
TMS er vel 4-takter? I så fall er det dårlig med reed-ventiler på de.

 

Har vært borti en TMS hvor det var problemer med vakumslangen til bensinkrana. Den starta men daua etter kort tid. Så måtte man stå en stund før den starta på nytt.

 

Det er en 2 takts motor

Lenke til kommentar
Da er det reed-ventiler. De sitter mellom innsug og motor/sylinder.

 

Men symptomene tyder på tett dyse eller bensintilførsel.

 

 

Okei, Skal sjekke det, Trur ikke det er Reed ventilen (Hva gjør den i det hele å det store?)

 

Skrur opp gasseren imorgen, sjekker dysene også, Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Reed-ventilene gjør at bensinblandinga som blir sugd inn gjennom forgasseren blir pressa opp i sylinderen og ikke tilbake i forgasseren og luftfilteret. Er nesten som en slags tilbakeslagsventil.

 

 

 

Oja, Da skjønner jeg! Takker :)

 

 

Du får skrive i morgen hvordan det gikk:)

skru ut dysa og blås igjennom for sikkerhets-skyld uansett om du har gjort det før! :)

 

Lykke til!;)

Lenke til kommentar

Prøv å tette igjen en av de 4 "hullene" på luftinntaket med teip eller liknende. Har hatt samme problemet selv (med 09 modellen), da jeg fjernet sperrene i luftfilteret. Motoren fikkfor mye luft og løsningen ble å sette sperrene tilbake. Å øke til en større dyse skal nok også løse problemet.

Lenke til kommentar
Prøv å tette igjen en av de 4 "hullene" på luftinntaket med teip eller liknende. Har hatt samme problemet selv (med 09 modellen), da jeg fjernet sperrene i luftfilteret. Motoren fikkfor mye luft og løsningen ble å sette sperrene tilbake. Å øke til en større dyse skal nok også løse problemet.

 

Men det sitter jo ei 95 dyse der inne fra før, Den er orginal

 

Men skal prøve det med Luftfilteret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...