RizoR Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hei, Dette bynte for ca. 2 dager siden. Når jeg gir full gass med mopeden dør den ut, Uansett om kjok er på eller av. Den dør ut, Blandingsforholdet er 1 og en kvart, helt ny tennplugg, Har renset forgasser + bensinfilter + bensintank.. begynner å bli ganske så lei av dette.. Hvis jeg kjører lange strekninger så dør den ut etter 100m, da må jeg stoppe, la den bakke litt, også kan jeg starte igjen.. Finner ikke ut hva problemet kan være. Noen som kanskje har en liten anelse? Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 For stor/liten dyse? Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 For stor/liten dyse? Dysen som står i er orginal, Det er merkelig Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Men har du trimma eller er den orginal? Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 For stor/liten dyse? Om du har tatt ut plomberinger, eller byttet til effektanlegg må du også gå opp i dyse størrelse, uten jeg vet om du har gjort noe av dette.. Når du renset forgasseren regner jeg med at du sjekket at dyser ikke var tette... Hvordan ser pluggen ut? Er den tørr/veldig våt? hvilken farge er den? den skal vere sjokoladebrun. Du kan også sjekke reeden om det er den det er noe gale med.. mvh Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Plomberingen er tadd ut, det er det eneste.. Men mopeden funket helt fint for 3 dager siden.. Plomma var tadd ut får et halv år sia Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Plomberingen er tadd ut, det er det eneste.. Men mopeden funket helt fint for 3 dager siden.. Plomma var tadd ut får et halv år sia Hvilken moped er dette da? Har du sjekket det jeg skrev over her? Om pluggen er hvit-aktig får den for lite bensin, er den svart får den for mye. Endret 26. september 2009 av baat94 Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Plomberingen er tadd ut, det er det eneste.. Men mopeden funket helt fint for 3 dager siden.. Plomma var tadd ut får et halv år sia Hvilken moped er dette da? Har du sjekket det jeg skrev over her? Om pluggen er hvit-aktig får den for lite bensin, er den svart får den for mye. TMS(Kinaskraphelvette) Jeg har sjekket pluggen, Den er fin farge Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 sjekket reedventilen da? Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 sjekket reedventilen da? Nei, Det har jeg ikke, Vet ikke engang vad Reed er.. Hehe Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 TMS er vel 4-takter? I så fall er det dårlig med reed-ventiler på de. Har vært borti en TMS hvor det var problemer med vakumslangen til bensinkrana. Den starta men daua etter kort tid. Så måtte man stå en stund før den starta på nytt. Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 TMS er vel 4-takter? I så fall er det dårlig med reed-ventiler på de. Har vært borti en TMS hvor det var problemer med vakumslangen til bensinkrana. Den starta men daua etter kort tid. Så måtte man stå en stund før den starta på nytt. Det er en 2 takts motor Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Da er det reed-ventiler. De sitter mellom innsug og motor/sylinder. Men symptomene tyder på tett dyse eller bensintilførsel. Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Da er det reed-ventiler. De sitter mellom innsug og motor/sylinder. Men symptomene tyder på tett dyse eller bensintilførsel. Okei, Skal sjekke det, Trur ikke det er Reed ventilen (Hva gjør den i det hele å det store?) Skrur opp gasseren imorgen, sjekker dysene også, Takker for svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Reed-ventilene gjør at bensinblandinga som blir sugd inn gjennom forgasseren blir pressa opp i sylinderen og ikke tilbake i forgasseren og luftfilteret. Er nesten som en slags tilbakeslagsventil. Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Reed-ventilene gjør at bensinblandinga som blir sugd inn gjennom forgasseren blir pressa opp i sylinderen og ikke tilbake i forgasseren og luftfilteret. Er nesten som en slags tilbakeslagsventil. Oja, Da skjønner jeg! Takker Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Reed-ventilene gjør at bensinblandinga som blir sugd inn gjennom forgasseren blir pressa opp i sylinderen og ikke tilbake i forgasseren og luftfilteret. Er nesten som en slags tilbakeslagsventil. Oja, Da skjønner jeg! Takker Du får skrive i morgen hvordan det gikk:) skru ut dysa og blås igjennom for sikkerhets-skyld uansett om du har gjort det før! Lykke til! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hadde noe lignende problem for noen dager siden. Viste seg at potta var såppas ned sotet at mopeden på en måte ble kvelt. For meg fungerte det å ta av ytterste delen av potta og kjøre litt. Du kan evt. prøve å brenne potta. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Prøv å tette igjen en av de 4 "hullene" på luftinntaket med teip eller liknende. Har hatt samme problemet selv (med 09 modellen), da jeg fjernet sperrene i luftfilteret. Motoren fikkfor mye luft og løsningen ble å sette sperrene tilbake. Å øke til en større dyse skal nok også løse problemet. Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Prøv å tette igjen en av de 4 "hullene" på luftinntaket med teip eller liknende. Har hatt samme problemet selv (med 09 modellen), da jeg fjernet sperrene i luftfilteret. Motoren fikkfor mye luft og løsningen ble å sette sperrene tilbake. Å øke til en større dyse skal nok også løse problemet. Men det sitter jo ei 95 dyse der inne fra før, Den er orginal Men skal prøve det med Luftfilteret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå