Dewil Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har et lite problem med min linux red hat 9.0, kjempekult OS men jeg blir ikke kvitt det. Jeg har fått meg en annen pc som jeg skal kjøre linux på og jeg skal da ha dette vekk fra den første maskinen, jeg har lagt linux på en egen harddisk, men hvis jeg kobler fra denne står det bare "GRUB harddisk fail" og pc'n jobber ikke videre. jeg har lagt booten til linux på en annen disk en den linux ligger på. noen her som har peil på hva jeg kan gjøre???? Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Du kan bruke kommandoen fdisk /mbr som skriver over master boot record på harddisken du booter fra. Det er der GRUB ligger. fdisk finnes vel på de fleste windows innstallasjonsdisker/CD'er, i hvert fall 2000/XP. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 eller så kan du formatere med utilitien til harddisken (lastes ned på hdprodusenten sin side) Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Bootdiskenes sveitserkniv: Win98 disketten. Den er noe av det beste M$ har kommet med Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Fdisk PM fra disketter er bedre Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 takker for bra svar. bare det å Fdiske igjen. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 du har ødelagt master boot record'en din ...b00t op fra windows 2k /xp cd og start repair modus ... der skriver du fixmbr. no problemo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå