Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke spilt over internett på konsoll, krise!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bor i Bergen, i en av studenblokkene til SIB (studentsamskipnaden i Bergen)

Her har vi et system som funker sånn at vi er nødt til å logge oss inn for å bruke nettverket, og vinduet som da popper opp må være der til alle tider. Lukkes popupvinduet, lukkes internettilkoblingen.

 

Denne løsningen virker helt fint til vanlig surfing med PC-en. Men jeg får ikke til å spille over nett med Xbox 360, Wii og PS3 lengre! Det sier seg jo nesten selv, da man ikke får noen popups på disse konsollene.

 

Det jeg lurer på er da:

#1 Er det noen av dere som kjenner til dette systemet og har omgått det?

#2 Hvis dette ikke er mulig, hva trenger jeg for å dele PC-ens nettverk med konsollene. Går det an å gjøre PC-en til en router? Vil helst bruke kablet tilkobling til konsollene, men det er kanskje umulig?

 

Setter stor pris på hjelp, er desperat etter å teste Brutal Legend-demoen som snart vil være på XBL.

Endret av TLady
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg bor i Bergen, i en av studenblokkene til SIB (studentsamskipnaden i Bergen)

Her har vi et system som funker sånn at vi er nødt til å logge oss inn for å bruke nettverket, og vinduet som da popper opp må være der til alle tider. Lukkes popupvinduet, lukkes internettilkoblingen.

 

Denne løsningen virker helt fint til vanlig surfing med PC-en. Men jeg får ikke til å spille over nett med Xbox 360, Wii og PS3 lengre! Det sier seg jo nesten selv, da man ikke får noen popups på disse konsollene.

 

Det jeg lurer på er da:

#1 Er det noen av dere som kjenner til dette systemet og har omgått det?

#2 Hvis dette ikke er mulig, hva trenger jeg for å dele PC-ens nettverk med konsollene. Går det an å gjøre PC-en til en router? Vil helst bruke kablet tilkobling til konsollene, men det er kanskje umulig?

 

Setter stor pris på hjelp, er desperat etter å teste Brutal Legend-demoen som snart vil være på XBL.

 

Om det er løbergsveien eller en annen SIB bolig i området så er det en trådløs link som er tilknyttet SIB nettet, dette netter er utrolig elendig og duger ikke til spilling eller surfing.

 

Det er en grunn til at de har en innlogingssystem, og det er for å motgå overbelastning med nedlastning osv.

Lenke til kommentar

Er det en mulighet til å koble til en VPN-server på Xbox/PS3?

 

Nettet her på uib går via VPN, og den pop-up'en du snakker om er egentlig unødvendig. Det er mer lettvindt å logge seg på på denne måten http://www.sib.no/bolig/filer-bolig/VPN%20Studentbynett/view

 

Da slipper du å ha nettleservinduet oppe hele tiden, men du må logge deg på på nytt hver gang du starter dataen.

 

Det greie med nettet til sib er at det er ingen porter som er stengt eller hastighetsbegrensinger. Men har hørt at nettet på fantoft er dårlig og ustabilt.

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei!

Jeg bor på Fantoft og har prøvd å fikse dette problemet lenge nå. PS3/Wii/3DS kan ikke sette opp VPN, og man MÅ ha VPN for å koble seg på nett. Lette opp gjennom google at man muligens kunne dele VPN og logge på gjennom trådløsnett som jeg har satt opp gjennom router, men det gir meg bare IP og ikke internettforbindelse på PS3'en, som jeg prøver på. Har Netflix som jeg gjerne vil se på TV'en og ikke på PC-skjermen.:(

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ja, men da får jeg jo ikke internett, siden studentskipnaden krever VPN for å få internett. Kablet gir IP, men ikke internett-tilgang.

Veldig sent, men bedre sent enn aldri. Jeg anbefaler deg/andre som måtte ha dette problemet å kjøpe en ruter med støtte for oppsett av VPN. Selv har jeg kjøpt den billigste ruteren jeg fikk tak i, Tp-link WR740N, og der kan man legge inn alle VPN-detaljer (under "Network"/"WAN"). Da kan selv enheter uten støtte for VPN (f.eks PS3, telefoner osv) koble seg til. Akkurat denne ruteren har ikke den beste ytelsen, men absolutt godt nok for en hundrings pluss litt...

 

Edit: Er klar over at dette er bump, men view counten tyder på at dette er et problem for flere.

Endret av Argusblikk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg brukte bare et ekstra usb-nettverkskort på en laptop, og delte internettkoblingen via Windows. Fungerte utmerket de årene jeg bodde i en SiB-hybel.

Lenke til kommentar

 

Ja, men da får jeg jo ikke internett, siden studentskipnaden krever VPN for å få internett. Kablet gir IP, men ikke internett-tilgang.

 

Veldig sent, men bedre sent enn aldri. Jeg anbefaler deg/andre som måtte ha dette problemet å kjøpe en ruter med støtte for oppsett av VPN. Selv har jeg kjøpt den billigste ruteren jeg fikk tak i, Tp-link WR740N, og der kan man legge inn alle VPN-detaljer (under "Network"/"WAN"). Da kan selv enheter uten støtte for VPN (f.eks PS3, telefoner osv) koble seg til. Akkurat denne ruteren har ikke den beste ytelsen, men absolutt godt nok for en hundrings pluss litt...

 

Edit: Er klar over at dette er bump, men view counten tyder på at dette er et problem for flere.

Takk. :) Nå har jeg senere flyttet, men bor ennå i en SiB-bolig. En eller annen oppdatering er blitt gjort, for VPN virker nå gjennom oppsett på min samme Clas Ohlson-router, som jeg tror kostet 400-500 kr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...