Karabin Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Har det kommet noen tester om denne teknologien på speilreflekskameraer enda, da tenker jeg på Sony A850 og A550? Kjøpte kompaktkamera( DSC-WX1 ) med den teknologien, og må si den imponerer i dårlig lys. Så er spent på å se hvordan den teknolgien fungerer på speilrefleks. Endret 24. september 2009 av Karabin Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Her var en test: http://www.alphamountworld.com/reviews/son...slr-a850-review Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 God test. Det skal bli gøy å se hvor prisen på A900 ligger om et års tid. Nå som Sony har et par skikkelig solide kamerahus ute, både FF og APS-C, venter jeg spent på lanseringer av nytt glass. En ny "beercan" står høyt på listen. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Har det kommet noen tester om denne teknologien på speilreflekskameraer enda, da tenker jeg på Sony A850 og A550?Kjøpte kompaktkamera( DSC-WX1 ) med den teknologien, og må si den imponerer i dårlig lys. Så er spent på å se hvordan den teknolgien fungerer på speilrefleks. Du har EXMOR-sensor i din A700 også, men EXMOR-R (som du nok tenker på her) vil ikke gi like klare fordeler på større sensorer da fillfactoren ikke er et problem i like stor grad. A850 vil nok gi ytelse svært lik den A900 har levert i et års tid :-) Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Det var den nye og lysfølsomheten på den jeg tenkte, ja Denne teknologien: http://www.dpreview.com/news/0908/09080601sonycmos.asp Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 A550 og A850 har ikke bakbelyste sensorer. Det er bare oppgraderte utgaver av hhv den eksisterende 14 Mp APS-C-sensoren fra A350/380 og 24 Mp 135-sensoren fra A900. Det er uansett ikke så mye å vinne på å lage større bakbelyste sensorer, siden det øker feilprosenten og bedringen i fyllfaktor ikke er så veldig stor. Jeg vil tippe fyllfaktor går fra rundt 85-90% til rundt 95% i en større sensor, mens i et kompaktkamera kan det bety en økning fra ~50% til 90+%. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Ok, da brukes ikke Exmor R teknologien på A850. Men hva er egentilg sensorforskjellen på A850 og A900 da? Var ikke noe at de nye modellene skulle være bedre i dårlig lys enn foregående sensorteknologi? Sonys Twillight happening var vel for å vise kapasiteteten til A500/550 og A850 i dårlig lys? Må se om jeg finner noe mer på det...... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 De har sikkert gjort en del med filter- og mikrolinsedesignet, samt tweaket forsterker- og avlesningskretsene. Samme type gradvise utvikling som gjør D90 bedre enn D300 selv om de har samme silisiumet i bånn. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Sonys Twillight happening var vel for å vise kapasiteteten til A500/550 og A850 i dårlig lys?Må se om jeg finner noe mer på det...... A550 blir godt nok dratt frem som et av de valgte kameraene på Twilight Football-forsiden, men hvis du går inn på Exmor-R-siden så nevner den bare Cyber-shot- og Handycam-modeller (altså kompakt- og videokameraer). Så det kan vel sies at Twilight Football var for å vise frem lavlysegenskapene til Sony-kameraer, både med og uten Exmor-R-sensor. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 På baksiden av siste Digital Foto reklamerer Sony for A500, og der står det at den har CMOS Exmor-R........... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) I så fall vil jeg tippe det er Sonys norske PR-avdeling som ikke har fulgt med i timen, for det står ingenting om det på Sonys internasjonale produktside. EDIT: Og hvis Sony hadde laget verdens første dSLR med bakbelyst sensor, så hadde ikke det faktum bare blitt sneket diskret inn i en annonse i et norsk fotoblad. Da hadde det blitt smurt utover alt av Sonys PR-materiale i fete typer. Endret 9. oktober 2009 av Sutekh Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Flere land som har annonsen..... http://www.dyxum.com/dforum/topic53386_post586238.html Endret 15. oktober 2009 av Karabin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå