bIsk0p Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hei, Pga et impuls kjøp endte jeg opp med nytt HK, med det kjøpte jeg også en CPU og skjermkort. Når jeg fikk dette i hus, viste det seg at den gamle PSU'n jeg hadde liggende ikke passa. Derfor bestilte jeg denne. Den kom i hus i dag, sammen med to harddisker (ikke relevant..) Det jeg nå finner ut, er at 8-pins kontakten i PSU'n (6+2-pins) ikke passer på HK. Det virker som at den lille ekstra delen (2-pins'en) er på feil side. Kabelen er sleevet og derfor ikke så lett å lytte på andre siden, men med litt makt gikk det seg til. Men når jeg gjorde dette merket jeg at mellom rommet ble for stort.. Her har du kontakten på HK; Her har du kontakten fra PSU; Hvis dere ser på HK, er kontakten noe slikt; Mens ledningen fra PSU er slik; Det jeg ser nå, er at denne kabelen kanskje er PCI-E kontakt (synes den ligner på en jeg hadde liggende som faktisk hadde tekst på seg) Er det noen som kan oppklare dette for meg? Jeg forstår ingenting! Jeg fant forresten en kabel som passer i HK, men den delen som skal inn i PSU er feil! ;D Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Sikker på at det ikke er 8pin PCI-E til skjermkortet du holder? Og at din 8pin HK er en annen evt 4+4 pin. På en side står det i info om den PSU, 1 x 4-pin CPU Det er disse du skulle hatt 2 av, du har nok litt slapp PSU. Det nederste bildet ditt ER 8pin pci-e kontakt. Endret 24. september 2009 av War Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Ja, det var det jeg trodde at det var PCI-E (eller, det jeg konkluderte meg selv..) Men da ser det ut til at jeg IKKE har fått med lednigen til HK Se om jeg finner noe liggende, evt så får amentio en mail! Og den PSU'n skal bare dra en E5300 og HD3450, burde vel holde.. (?) Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 I watt ja, men den burde ha nok kontakter til HK. Sjekk ut i manualen om HK kan kjøre med 4 pin og ikke 8 på HK med din hardware. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Det er en 4-pin, ser at jeg bruker det på maskinen jeg har nå også (selv om det er plass til 8-pins) Så gir det et forsøk. Må bare finne manual slik at jeg vet hvor på bryteren skal settet i HK nå, så håper jeg at dette blir liv.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det bør gå med 1 4-pin. Men hvis du skal overklokke, så blir det mer stabilt med 2. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Jepp, dette er egentlig bare en liten test.. Skal bedre CPU, skjermkort og PSU i den når det blir første maskinen min Skal bare se hva disse delene klarer å levere.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Bare så det er sagt: En 8-pins kontakt for hovedkort har rekker med 4x12V og 4x0V. En 8-pins kontakt for PCI-Express har 3x12V + 5x0V, hvor den siste avtagbare delen er to 0V. De er derfor ikke elektrisk kompatibel, så bryter man den inn er det i beste fall bare en kortslutning. Siden hovedkortkontakten er rekker på 4x12V og 4x0V hvor 4-pins er 2x12V og 2x0V er de egentlig ganske kompatible mot hverandre og hovedkort tåler å kjøre med bare 4-pins. Om det ikke tåler det følger det mest sansynlig med en overgang. Akkurat hvor på kontakten pluggen skal settes spiller egentlig ikke noen rolle. Enten passer den, eller den passer ikke. Passer den uten makt er det ikke farlig å teste. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Det er størm i maskinen nå, stresser bare litt med å få inn OS :S (blir i værste fall ny tråd, tviler) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå