Jobby Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hei. Får min første bil på onsdag, en VW Golf 1999 modell. Etter en godkjent NAF test kjøpte jeg denne: Finn.no link Ting jeg har tenkt å skifte: Felger og anlegg i første omgang. Mitt spørsmål er da hvilke felger kan jeg ha på denne bilen? Prøv og forklar, er helt nybegynner her. Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 ingen som vet? Lenke til kommentar
N-pimpd Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 ingen som vet? Noen av kravene er å ikke øke/minske rullemotstanden med mer enn 5 prosent, akselavstand kan ikke endres mer enn 15 mm per aksel. Dvs at innpresset per felg ikke må endres mer enn 7,5 mm dersom det ikke foreligger TUV-papirer for det. Sikkert noe mer som kreves og, men dette kom jeg på i farten. Lykke til med valg av felg. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Noen av kravene er å ikke øke/minske rullemotstanden med mer enn 5 prosent. Rulleomkretsen mener du vel? Lenke til kommentar
N-pimpd Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Noen av kravene er å ikke øke/minske rullemotstanden med mer enn 5 prosent. Rulleomkretsen mener du vel? Hehe, der gikk det litt fort og mener selvfølgelig rulleomkretsen. Forøvrig kan trådstarter hente inspirasjon i mk4-delen av forumet på vwvortex.com Endret 28. september 2009 av N-pimpd Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) bare et look som er riktig på vag i mine øyne det heter 9x16 med strekk oh yeah baby Endret 30. september 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Det fungerer sikkert fint det der. Og skal man over en busspute eller det er veiarbeid/huller i veien så er det jo bare å ta god fart, så blir man kvitt skiten Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) var det et forsøk på å være morsom? where is teh funny? Endret 30. september 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) På Golf 4 finnes det et stort utvalg. Det er lettere om du finner noen felger du liker og heller spør om de passer din bil. Snakker vi standardfelger eller svære med laprofildekk? Boltsirkel er 5x100, innpress bør vel være i nærheten av 35 (normalt sett). Endret 30. september 2009 av Marvil Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 var det et forsøk på å være morsom? Nei. Jeg bare påpeker fakta. where is teh funny? Teh funny er når hjulene er blitt firkantet og bunnpanna ligger igjen på toppen av bussputa. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Den diskusjonen stopper vi her. Trådstarter ønsker tips til hva som passer - inntil han spør etter råd om praktisk gjennomføring av 9*16 og skamsenk så skriver ingen noe om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå