blixbox Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Har leid leiligheten jeg bor i i rundt 2 måneder nå, trodde alt var i orden med utleier, helt til jeg får en telefon fra en megler som "bare vil informere om" at det blir visning for salg i neste uke, og at det må være ryddig og rent her innen da. Greit nok, vet et jeg må legge til rette for visningen, men hadde vært kjekt å få et hint om at jeg kanskje må flytte ut. Fikk i dag se annonsen, og der er det ikke nevnt at leietaker (jeg!) bor der nå. Burde ikke dette nevnes i annonsen, siden kjøper ikke får flyttet inn før tidligst 3 måneder etter kjøpet (hvis han velger å flytte inn selv)? Lurer også på om jeg må forlate leiligheten mens det er visning? Har lite lyst til å ha fremmende transkende gjennom leiligheten mens jeg ikke er her. Endret 24. september 2009 av blixbox Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Tråden er feilpostet, og flyttes til jussforumet. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Er det en leilighet som hører til et hus, eller er det en leilighet i en blokk? Når huset som jeg leier hybel i ble solgt, så fulgte jeg med huset, det sto også i annonsen. Jeg var her mens det var visning, det ville både huseier og megler sånn at evt kjøpere fikk hilse på meg og se hvordan jeg hadde det Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det burde stå i annonsen, ja, siden det ikke er noen automatikk i at leiekontrakten blir oppsagt selv om huset blir solgt. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvis ikke noe annet er avtalt med deg, så "følger du med" leiligheten. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Lurer også på om jeg må forlate leiligheten mens det er visning? Har lite lyst til å ha fremmende transkende gjennom leiligheten mens jeg ikke er her. Nei, selv om det er visning er det fremdeles du som leier og disponerer leiligheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå