Gå til innhold

Gammel Targa PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går helt sikkert med SDRAM PC133. Med få unntak så går det også fint hvis det er SDRAM 100 som er den rette typen (selv om du har erfart at PC100 ikke virker).

 

SDRAM monteres ved å presse minnet ned i sokkelen, da spretter løsemekanismen på hver side på plass. EDO RAM brukte man i gamle Pentium dager, den vippes sidelengs på plass.

 

Det er ingen fysiske forskjeller på SDRAM PC100 og PC133. Eneste problemet kan være om minnebrikkene er enkeltsidige eller tosidige. Noen gamle systemer er følsomme for det.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil, så er Targa bygget på standard komponenter. Hvis du ser godt etter, så skal det være mulig å finnet ut navnet og typen på hovedkortet. Da er det bare å søke litt med google.

Lenke til kommentar
Jeg har fått en eldre Targa PC som har en Celron 500mhz eller noe slikt.  

Den har ikke mer en 64 MB ram. Jeg lurer på om noen der ute vet hvordan type ram jeg kan sette i denne maskinen?

 

Jeg har en 64MB PC100 som ikke fungerer.

 

Hvilken type trenger jeg??

:lol::lol::lol: Elkjøpmaskin
Lenke til kommentar
Jeg har fått en eldre Targa PC som har en Celron 500mhz eller noe slikt.  

Den har ikke mer en 64 MB ram. Jeg lurer på om noen der ute vet hvordan type ram jeg kan sette i denne maskinen?

 

Jeg har en 64MB PC100 som ikke fungerer.

 

Hvilken type trenger jeg??

:lol::lol::lol: Elkjøpmaskin

 

Elkjøp selger ikke Targa, det er Expert (les Null Peiling) :lol: Sdram PC 66 går fint. PC133 går dårlig på den dr..... der :wink:

Lenke til kommentar
Jeg har fått en eldre Targa PC som har en Celron 500mhz eller noe slikt.

Den har ikke mer en 64 MB ram. Jeg lurer på om noen der ute vet hvordan type ram jeg kan sette i denne maskinen?

 

Jeg har en 64MB PC100 som ikke fungerer.

 

Hvilken type trenger jeg??

:lol::lol::lol: Elkjøpmaskin

 

usaklig og meningsløst innlegg, selv om du ikke ville kjøpt på el-kjøp, er det mange der ute som ikke har samme kunnskap om å sette sammen PC...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...