Seven1979 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har fått en eldre Targa PC som har en Celron 500mhz eller noe slikt. Den har ikke mer en 64 MB ram. Jeg lurer på om noen der ute vet hvordan type ram jeg kan sette i denne maskinen? Jeg har en 64MB PC100 som ikke fungerer. Hvilken type trenger jeg?? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 jeg kan ikke svare rett ut på det men rambrikkestørrelsene og hakkene de har er forskjellig så hvis ikke brikken passer (det ser du) så trenger du dimm eller edo Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Det går helt sikkert med SDRAM PC133. Med få unntak så går det også fint hvis det er SDRAM 100 som er den rette typen (selv om du har erfart at PC100 ikke virker). SDRAM monteres ved å presse minnet ned i sokkelen, da spretter løsemekanismen på hver side på plass. EDO RAM brukte man i gamle Pentium dager, den vippes sidelengs på plass. Det er ingen fysiske forskjeller på SDRAM PC100 og PC133. Eneste problemet kan være om minnebrikkene er enkeltsidige eller tosidige. Noen gamle systemer er følsomme for det. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er Targa bygget på standard komponenter. Hvis du ser godt etter, så skal det være mulig å finnet ut navnet og typen på hovedkortet. Da er det bare å søke litt med google. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Det var noe med BX brikkene i hovetkortet som ikke kunne kjøre PC 133 minne hvis jeg husker riktig ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Det var noe med BX brikkene i hovetkortet som ikke kunne kjøre PC 133 minne hvis jeg husker riktig ? Neida, det skal gå bra det. Har selv brukt 133MHz minnebrikker på mitt hovedkort. Abit BX133 Raid, men du har rett i at bx er ikke laget for 133MHz. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har fått en eldre Targa PC som har en Celron 500mhz eller noe slikt. Den har ikke mer en 64 MB ram. Jeg lurer på om noen der ute vet hvordan type ram jeg kan sette i denne maskinen? Jeg har en 64MB PC100 som ikke fungerer. Hvilken type trenger jeg?? Elkjøpmaskin Lenke til kommentar
Junta Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har fått en eldre Targa PC som har en Celron 500mhz eller noe slikt. Den har ikke mer en 64 MB ram. Jeg lurer på om noen der ute vet hvordan type ram jeg kan sette i denne maskinen? Jeg har en 64MB PC100 som ikke fungerer. Hvilken type trenger jeg?? Elkjøpmaskin Elkjøp selger ikke Targa, det er Expert (les Null Peiling) Sdram PC 66 går fint. PC133 går dårlig på den dr..... der :wink: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg har fått en eldre Targa PC som har en Celron 500mhz eller noe slikt. Den har ikke mer en 64 MB ram. Jeg lurer på om noen der ute vet hvordan type ram jeg kan sette i denne maskinen? Jeg har en 64MB PC100 som ikke fungerer. Hvilken type trenger jeg?? Elkjøpmaskin usaklig og meningsløst innlegg, selv om du ikke ville kjøpt på el-kjøp, er det mange der ute som ikke har samme kunnskap om å sette sammen PC... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå