turak Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hei, jeg har et surround system fra Panasonic, jeg tror ikke det er et av de "Dyrere", men jeg finner det har for å tro at det skal være en slik lyd i systemet. Anlegget består av 5 høytalere, 2 ved siden av TV, 2 bak sitte plassene og 1 direke under TV'n. De 2 små høytalerne som skal være hengt opp bak meg lager en lyd som er ganske lik lyden man hører ute om natten fra gresshopperen når det ikke spilles høye lyder i spesifikt de høytalerne. På dette tidspunktet bruker jeg en seng for og se på TV'n, pga det så kommer surround lyden in fra "Siden" (Er plasset så langt mot veggen som mulig, men lyden kommer sånn ca rett fra siden), men jeg tror ikke det er den hovedsakelige grunnen etter som disse lydene også var en plage når jeg brukte en sofa som var stilt litt ut fra veggen. Er det noen som vet hva grunnen kan være? Vis det er nødvendig kan jeg finne fram eksakt hvordan surroundanlegg det er. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Kun bakhøyttalerne det durer i? Hvor høy er lyden? Dvs må du være helt inntil høyttalerne for at det skal høres, eller er det sjenerende i rommet? Det er antageligvis en eller annen form for støy som påvirker en eller annen komponent – men det er vanskelig å si akkurat hva som gjør utslaget. Min forsterker likte seg dårlig når jeg prøvde å ha DVD-opptageren med TV-signal gjennom i nærheten. Forsøk å dra ut mest mulig ledninger og apparater (én om gangen ...), så kanskje du finner kilden. Lenke til kommentar
turak Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Kun bakhøyttalerne det durer i? Hvor høy er lyden? Dvs må du være helt inntil høyttalerne for at det skal høres, eller er det sjenerende i rommet? Det er antageligvis en eller annen form for støy som påvirker en eller annen komponent – men det er vanskelig å si akkurat hva som gjør utslaget. Min forsterker likte seg dårlig når jeg prøvde å ha DVD-opptageren med TV-signal gjennom i nærheten. Forsøk å dra ut mest mulig ledninger og apparater (én om gangen ...), så kanskje du finner kilden. Det er kun i selve "Surrounden" det durer, det er ikke noe ekstremt høyt, men når høytalerne ikke er i bruk (det er lyd på TV'n, men det er bare framme høytalere som er i bruk) så høres det veldig godt. Det eneste jeg kan sammenligne det med er når du går ute en sommer natt, og i det "fjerne" hører du insekts lyder. Det er ikke irriterende da, da er det bare koselig .. men når du sitter og ser en film på 2 timer og skal høre på det kan det blir litt problematisk. Begge høytalerne er laaangt fra all annen elektronik, de e helt alene på veggen sånn ca 3-4 meter fra TV, forsterkern, ps3, dekoderen og xboxen. Lyden kommer veldig "Direkte" ut, man hører den kraftigs når man sitter med høytalerne dirkete mot hodet i hode høyde, men kan fremdeles høres når de er bak deg. Feks, vis jeg skulle fulgt bruks anvisningen ville lyden fremdeles ha truffet meg "Perfekt". Burde jeg kontakte panasonic kundeservice? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 At høyttalerne er langt unna er én ting, men ledningene eller forsterkeren er det kanskje ikke? Hos meg er det forsterkeren som er følsom for støy, så denne kan jeg ikke ha i nærheten av noe med TV-signal. Ikke godt å si hva som forårsaker dette annet enn at det sannsynligvis er støy som kommer inn ett eller annet sted – så en må nesten bare prøve og feile for å finne ut hva som er synderen. Lenke til kommentar
turak Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 At høyttalerne er langt unna er én ting, men ledningene eller forsterkeren er det kanskje ikke? Hos meg er det forsterkeren som er følsom for støy, så denne kan jeg ikke ha i nærheten av noe med TV-signal. Ikke godt å si hva som forårsaker dette annet enn at det sannsynligvis er støy som kommer inn ett eller annet sted – så en må nesten bare prøve og feile for å finne ut hva som er synderen. Hehe, skal kansje sjekke det da. Har lagd en skikkerlig elektro sandwich her på gården. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kommer lyden hvis høyttalerne er koblet til med en (mye) kortere kabel? Et strømfilter er kanskje en løsning hvis det er en "elektrosandwich" som er synderen. Lenke til kommentar
turak Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Kommer lyden hvis høyttalerne er koblet til med en (mye) kortere kabel? Et strømfilter er kanskje en løsning hvis det er en "elektrosandwich" som er synderen. Høytalerne er koblet til med 2 hvite ledninger som fulgte med, disse ledningene er vel 10-15 meter lang, har ikke prøvd med noe annet. Har prøvd litt forskjellige løsninger forslåt i den tråden og andre nå, men det ser ikke ut til og hjelpe. Tenker jeg skal ta en telefon til Panasonic for og høre om de har noen forslag. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Har du TV-signal i nærheten av noe av dette? I tilfelle kan et galvanisk skille muligens løse det. Det får du på Komplett, Clas Ohlson el.lign. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå