Gå til innhold

Bare litt Ros til MpX.no Returavdeling..


Anbefalte innlegg

Hey.

 

Tenkte bare jeg skulle lage et positiv innlegg, for å dele mine siste erfaringer med MPX.no.

 

Har fått meget god service på de to siste returene, og føler da at jeg kan dele det. Istedetfor å bare klage når noe er galt...

 

Den første retursaken gjalt et IcyBox eksternt USB Kabinett for IDE/SATA,

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=91380

 

Kjøpte dette kabinettet ,og etter ca 1mnd bruk, så begynte det å trøble noe værre med bruk av SATA disker. Det hang seg hele tiden opp , og windows fikk Delay Write Failed. Måtte da kille strømmen, for å få disken frem igjen.

 

Sendte inn RMA forespørsel via kontosidene , og dagen etterpå fikk jeg en hyggelig returbekreftelse "Hei-

 

Vi sender den 1 stk av ønsket modell, uten noen kostnad for deg, sendes deg mot vårt ordrenummer ******.

 

Du kan altså evnt. bare kaste den defekte du har :)

 

Med vennlig hilsen

Kundesenteret

 

Så med andre ord, jeg fikk beholde den eksisterende varen , uten å måtte betale returporto. I tilegg så fikk jeg , uten å betale mellomlegget, en bedre vare

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=109241

Som jeg forsåvidt er meget fornøyd med. Det gamle kabinettet funker enda med IDE disk, så fikk satt i en gammel støvete 300GB og brukt det til noe iaffal.

-------------------------------------------------------------------------

 

Sak nr2.

 

Jeg kjøpte for ca 2 år siden , 3 stk WD5000AAKS. 500GB Sata WD , 16mb cache, SATA

 

Viste ikke dengang at dette var litt .. dårlige disker ;) men har jo erfart det i ettertid.

 

Uansett, jeg sendte RMA forespørsel fordi en av de var helt død, og den andre drev og startet/stoppet hele tiden (Drive Power on reset detected, ifølge 3ware)

 

Sendte med returforespørselen at jeg ønsket to stykk Seagate Barracuda 7200.12 1000gb disker i erstatning, mot å betale mellomlegget.

 

Så viste det seg at jeg dengang betalte mer for 500gb diskene , en 1000gb koster nå, så da fikk jeg såklart to flunk nye 7200.12 1000gb disker, uten å betale en krone ;)

 

Så jeg er meget fornøyd med det!

 

All kudos til at ting løses kjapt og uten kverulering eller problematikk på noen måte.

 

Dog venter returbehandling av en Nokia 2630 Telefon , som jeg har brukt ca 2,5 timer og sendte på angrefrist/feil, så vi får se åssen det går. Har sett fra før av i diverse fora at Telefoner er litt vanskeligere å returnere og sånt , men jeg har tillitt til at MPX ordner det greit :)

 

Telefonen var forøvrig veldig ustabil i bruk , og det var problemer med mikrofonen så tidvis kunne ikke folk høre meg prate, selv om jeg bokstavelig talt stod og ropte!

 

Andre med lignende positive historier i det siste , fra MPX og event andre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare positive erfaringer med MPX her i gården.

 

Min far hadde en strømforsyning som tok kvelden helt plutselig (Tagan 2Force), denne var da 1-2 år gammel. Sende mail til MPX og forklarte situasjonen, og de sendte en ny strømforsyning med en gang. Trengte ikke sende den gamle inn til sjekk en gang.

 

Samme gjelder min bror som kjøpte en MyBook 500 gb som aldri har fungert helt som den skulle. Pga. litt latskap gikk det litt tid før MPX ble kontaktet, men det var absolutt ingen problemer. Så nå sitter han med en 1tb MyBook.

 

 

Kudos til MPX! :)

Lenke til kommentar

Akkurat selv hatt med returavdeling til mpx å gjøre og absolutt ingenting å klage over. Hadde to dobbel pcb xfx gtx 295 kort som begge brått begynte å komme med masse artifacts. Disse kortene hadde jeg åpnet og montert vannblokker på i tillegg. Åpnet vare = null garanti i utgangspunktet, men mpx var utrolig snille og sendte meg 2 nye kort på garantien og i tillegg så var så hyggelige at de sendte meg vannblokkene på de gamle.

 

Mpx er absolutt ett sted jeg skal handle mer....

Lenke til kommentar

Ja, MPX er generelt sett bra på returer av defekte varer. De løser det på en bra og effektiv måte som er kundevennlig. De ser an på hver enkelt vare/retur, noe må man sende inn mens noe ikke. Det er topp, for det er latterlig i mine øyne å måtte sende inn ett headset til 200 spenn som er defekt. Da må selger dekke porto begge veier (120 spenn totalt) + det nye headsettet. Dette skjedde meg nettopp med en annen nettbutikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...