Gå til innhold

Hvordan ville tippeligaen sett ut uten utlendinger?

Solaar

Anbefalte innlegg

Ofte når det snakkes om Molde så blir det nevnt "ja lurer på hvor gode de hadde vært uten senegaleserne *humre humre*". Jeg er klar over at dette bunner ut i misunnelse men tenkte jeg skulle se litt på de andre lagene for å sammenligne:

Bodø/Glimt: Londak, Forko, Bärengrub, Martins, Oduro

Brann: Sævarsson, Bjarnason, Sigurðsson, Austin, Einarsson, Jaiteh, Nielsen, Guastavino

Fredrikstad: Piiroja, Pereira, Wass, Borges, Barsom, Atakora, Adiyiah, Éverton, Andersson, Jóhannsson, og Grönhagen

Lillestrøm: Fredrikson, Magnússon, Reid, Dosso, Igiebor, Husár, Essediri, Mouelhi, Sigurðarson, Eziyodawe, Occean

Lyn: Lacey, Pétursson (ingen keepere), Tamandi, Nilsson, Risser, Wehrman, Chinedu Ihugba, Obiefule, Guessan, Yao Yao, Angan

Molde: Andreasson, Tomaz jr., Thiouné, Moström, Waltrip, Mota, Diouf x3 og Jonevret.

Odd Grenland: Arason, Kovacs, Bentley

Rosenborg: Lustig, Dorsin, Stadsgaard, Lago, Miller, Annan, Savolainen, Traoré, Sapara, Zahora, Prica og Hamrén.

Sandefjord: Allen, Jensen, Bindia, Hansen, Sohna, Nascimento, Camazzola, Salčinović, Šarić,Finnbogason, Mane, Raščić, og Walker

Stabæk: Segerstrøm, Kobayashi, Pálmason, Farnerud, Andersson, Nannskog, Berglund og Jønsson

Start: Freeman, Miličević, Goodson, Oladapo, Bolaños, Owello, Ygor,

Strømgodset: Riddez, Amewou, Sankoh

Tromsø: Sahlman, Ramović, Stamatopoulos (ergo ingen keepere :-), Koppinen, Taboga, Lindpere, Huusko

Viking: Kotenko, Sigurðsson, Bjarnason, Ijeh, Fillo, Niang og Røsler

Vålerenga: Perkins, Fuenmayor, Martínez, Zajić, Shelton

Aalesund: Lindegaard, Brown, Jalasto, Arnefjord, Arneng, Barrantes, Phillips, Stephenson, Mayorquín, Silva, Kopteff

Hvilket lag tror dere hadde blitt mest svekket og hvilke lag ville tatt et kraftig byks på tabellen?

Stakkars Lyn sier jeg bare :)

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ofte når det snakkes om Molde så blir det nevnt "ja lurer på hvor gode de hadde vært uten senegaleserne *humre humre*". Jeg er klar over at dette bunner ut i misunnelse men tenkte jeg skulle se litt på de andre lagene for å sammenligne:

Bodø/Glimt: Londak, Forko, Bärengrub, Martins, Oduro

Brann: Sævarsson, Bjarnason, Sigurðsson, Austin, Einarsson, Jaiteh, Nielsen, Guastavino

Fredrikstad: Piiroja, Pereira, Wass, Borges, Barsom, Atakora, Adiyiah, Éverton, Andersson, Jóhannsson, og Grönhagen

Lillestrøm: Fredrikson, Magnússon, Reid, Dosso, Igiebor, Husár, Essediri, Mouelhi, Sigurðarson, Eziyodawe, Occean

Lyn: Lacey, Pétursson (ingen keepere), Tamandi, Nilsson, Risser, Wehrman, Chinedu Ihugba, Obiefule, Guessan, Yao Yao, Angan

Molde: Andreasson, Tomaz jr., Thiouné, Moström, Waltrip, Mota, Diouf x3 og Jonevret.

Odd Grenland: Arason, Kovacs, Bentley

Rosenborg: Lustig, Dorsin, Stadsgaard, Lago, Miller, Annan, Savolainen, Traoré, Sapara, Zahora, Prica og Hamrén.

Sandefjord: Allen, Jensen, Bindia, Hansen, Sohna, Nascimento, Camazzola, Salčinović, Šarić,Finnbogason, Mane, Raščić, og Walker

Stabæk: Segerstrøm, Kobayashi, Pálmason, Farnerud, Andersson, Nannskog, Berglund og Jønsson

Start: Freeman, Miličević, Goodson, Oladapo, Bolaños, Owello, Ygor,

Strømgodset: Riddez, Amewou, Sankoh

Tromsø: Sahlman, Ramović, Stamatopoulos (ergo ingen keepere :-), Koppinen, Taboga, Lindpere, Huusko

Viking: Kotenko, Sigurðsson, Bjarnason, Ijeh, Fillo, Niang og Røsler

Vålerenga: Perkins, Fuenmayor, Martínez, Zajić, Shelton

Aalesund: Lindegaard, Brown, Jalasto, Arnefjord, Arneng, Barrantes, Phillips, Stephenson, Mayorquín, Silva, Kopteff

Hvilket lag tror dere hadde blitt mest svekket og hvilke lag ville tatt et kraftig byks på tabellen?

Stakkars Lyn sier jeg bare :)

Vanskelig å si. Følger ikke med på alle lagene lenger, så jeg får si molde da de er en av de lagene jeg kjenner best. Den afrikanske trioen deres løfter laget såpass at jeg tror de ville falt flest plasser på tabellen med tap av alle utlendingene.

Men man kan jo heller snu på det å spørre om hvilke lag som har de beste norske spillerene, så vil du jo få en god indikasjon.

Lenke til kommentar

Trur nok Molde hadde havna litt lenger ned på tabellen uten disse. Er jo når disse gutta har vært i form, at Molde virkelig har vært gode.

Men det er nok flere lag som hadde slitt, hvis utlendingene plutselig forsvinner. Lyn, naturlig nok, hadde jo vært uten keepere :) ...i tillegg til Obifule og Angan. Men i og med at de i utgangspunktet er så svake, så er det vanskelig å bli svakere.

FFK hadde nok vært dårligere uten Piiroja, Borges, Barsom og Everon.

LSK hadde vært lenger ned i gjørma uten Magnusson, Nosa og Edwin.

RBK hadde nok ikke vært like suverene uten Lustig, Dorsin, Stadsgaard, Annan, Sapara og Prica.

Og Start uten Bolaños hadde vel kjempa for å unngå nedrykk.

...så nei, det er nok ikke bare Molde som hadde blitt vesentlig svekket. Men jeg trur "svekkelsen" av Molde hadde vært mye tydligere enn for andre lag, iht tabellplassering.

Men kan jo se på det på en litt annen måte...de fleste klubbene har tydeligvis blitt bedre til å hente gode utenlandske spillere enn de var før. Ikke så mye stallfyll og benkeslitere som hentes inn lenger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan ville tippeligaen sett ut uten utlendinger?

Det første jeg tenkte var: Hvit?

Men fra dårlig spøk til revolver: Nivået hadde selvsagt vært mye lavere også på nordmenn.

edit: er for tidlig til å gå mer inn i det.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...