Bruno Mars Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 På min Hyundai har jeg veldig dårlig radiodekning. Når jeg kjøpte den var den dårlig. Så en helg når jeg drev i bagasjerom, bakfanger og byttet antenne så har jeg knapt signal igjen. Og når jeg tar på karroseriet i nærheten av antenna så blir signalet definetivt helt borte. Antenna skal være bra, og den er mye kortere og finere en den rundt 1 meter lange jeg hadde (orginal). Har sjekket antennekablen i begge ender og det ser tilsynelatende helt fint ut. Tror ikke det er den orginale stereoen som står i. Mistenker at den kan være problem fordi verken CD- spiller på den eller MiniDisc ( ) fungerer ikke. Men det er jo rart det med når jeg er borte i karoseriet... Tenkte å kjøpe denne spilleren når jeg får penger. Den ser vel bra ut? Liker den fordi den har et fint utseende, USB og minnekort i tillegg til de vanlige spesifikasjonene. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 JVC-spiller du har nå? MX-2900? Og når jeg tar på karroseriet i nærheten av antenna så blir signalet definetivt helt borte... Men det er jo rart det med når jeg er borte i karoseriet... Den var ny variant for meg ja... noen ganger blir signalet bedre når man tar på selve antenna, prøvd dette forresten? Har en mistanke om at det er dårlig jording (i praksis skjerming altså) av kabelen/antennefoten, evt. et kabelbrudd, men akkurat den touch-metoden din forvirrer litt. Du har brukt den originale "kontakten" når du monterte den antenna da, siden den "leveres uten base og kabel"? Eller satt det på en kort kabel med en vanlig antennekontakt? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Litt vansklig å forklare hvordan antenna sitter sammen men jeg skal prøve. På innsiden av bilen, bak hjulbuen er det en stang på ca 30 cm som er festet til bilen. På den kobler man antennekablen på. På utsiden av bilen kommer så foten/basen. Også oppå den skrus selve antenna bare rett på. Husker ikke hvordan det var når jeg tok på antenna, men jeg tror det ble svakere da også. Jeg kunne ikke se noen brudd eller feil. Men dårlig signal blir det bare på et lite sted ved antenna... MX-2900 var ikke langt unna. Godt gjettet. Husker ikke helt men det var en litt annen modell fra JVC. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) MX-2900 var ikke langt unna. Godt gjettet. Husker ikke helt men det var en litt annen modell fra JVC.Her gjettes det sjelden... da bør det vel være MX3000 eller 2800... trivelig om du gidder å sjekke når det passer? Men var det ikke en nedskyvbar antenne originalt på Coupe'en? Og nå har du bare skrudd fast en "16V"-antenne oppå skjermen? Sikker på du har kontakt mellom ny antenne og gammel antennekabel? Endret 24. september 2009 av transmedia.no Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 MX-2900R var det faktisk. Den var ikke nedskyvbar, nei. 16V? Vet ikke jeg. Men den er iallefall 16cm... Det skal være samme kontakt før og etter ny antenne. Og om jeg ikke presiserte det bra nok; signalet var dårlig fra før av. Men nå er det enda verre. Jeg la foresten merke til at det var litt kliss, muligens lim, var på enden av kabelen ved antenna. Vet ikke om det har noe å si så jeg tippet det var der for å få det til å sitte ordentlig. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 MX-2900R var det faktisk.Blæh! Utmerket. Da kan du få et par hundrelapper i innbytte om du vil kjøpe en ny JVC-spiller av meg. Og MX2900-frakt betalt selvfølgelig, om du ikke vil ta en tur over fjorden til Fredrikstad en dag, jeg ble litt faglig interessert i case'en din. 16V? Vet ikke jeg. Men den er iallefall 16cmFeil metafor å bruke... ...den antenna du har kjøpt omtales gjerne som "16V-antenne", siden den først kom på Golf GTi 16V i 1985 eller når det nå var. Og om jeg ikke presiserte det bra nok; signalet var dårlig fra før av. Men nå er det enda verre.Prøvd med en annen spiller av noe slag? Plugget den nye antenna rett i radioen, om mulig? Jeg la foresten merke til at det var litt kliss, muligens lim, var på enden av kabelen ved antenna. Vet ikke om det har noe å si så jeg tippet det var der for å få det til å sitte ordentlig.Har nok vært teipet sammen med el-tape en gang i tiden. Får litt følelsen av at det har vært litt leamikk på den bilen din før... temmelig sikker på at det var nedskyvbar antenne på din originalt, det er derfor du har et langt rør inni skjermen; antenna skal skyves ned der ved automatvask osv. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Kan nok ta et greit veddemål på at den antenna er nedskyvbar originalt... hvilket nok vil si (63% sikker nå ) du har et kontaktproblem mellom gammel antennekabel og ny antennefot. Endret 24. september 2009 av transmedia.no Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Nei det tror jeg var tilleggsutstyr. Har iallefall ikke vært noe sånn el- motor på den eller manuell nedskyvbar. Har dessverre ingen andre spillere lett tilgjengelig, men mulig jeg kan prøve til helga. Ikke mulig å sette antenna rett i radioen. Finnes det noen JVC spiller med radio, cd, USB og minnekort da? Lik som den fra pioneer jeg linket til i første post. Men ellers skal du få den spilleren når jeg bytter. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Antennekabelen du har ved skjermen er en Hun-kontakt, ja? (den som går mot radioen altså) Ta en tynn skrutrekker, ståltråd eller whatever og stikk nedi så du får kontakt helt inni pluggen innerst. Dette alene kan gi bedre mottak. Prøv å holde kontaktpunktet under din nye antenne inntil den ståltråden og sjekk mottak. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Tja hvordan var det igjen? Det var iallfall han- kontakt mot antanna. Selve spilleren er jeg usikker på, men det vet vel du bedre enn meg? Verkstedmanuall til min bil (lyd og antenne): http://www.newtonnet.co.uk/coupe/service/w...ex.asp@id=12564 Den motoren på bilde 6 har jeg aldri sett noe til. Har heller ikke sett noen knapp i bilen til å rulle ned antenna. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Det var iallfall han- kontakt mot antanna. Selve spilleren er jeg usikker på, men det vet vel du bedre enn meg? Ikke tenk på den just nu, ville bare du skulle være sikker på at du har fullgod kontakt mellom antennekabel og ny antenne, uten at alt skal gjennom den 30cm-stanga i skjermen din. Tror du har feilen der. Den motoren på bilde 6 har jeg aldri sett noe til. Har heller ikke sett noen knapp i bilen til å rulle ned antenna.Mulig 1,6l var med manuell antenne, mens 2-litern fikk el.antenne... eventuelt at amerikanske Tiburon hadde el.antenne som standard. Er ikke egen bryter til den, den styres av radioen. Forøvrig er det jo enkelt å ettermontere en ny el.antenne. Endret 24. september 2009 av transmedia.no Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Da var problemet borte. Tror problemet var at antenna ikke var skrudd langt nok på. Men uansett relativt dårlig signal egentlig. Foreldrene mine har en CR-V '08 og det er som å høre på en CD. Min bryter litt or ofte. Å kjøre ved siden av fjell = no signal. Sånn er det ikke med honda'en. Ei heller en '97 Toyota Starlet selvom signalet ikke er like godt. Kjøpte noe lakk hos bilekstra idag. Spurte samtidig om han hadde noen råd angående dette. Han sa rett og slett bare at jeg skulle se etter brudd på ledningen. Og/eller kanskje bytte cd- spiller. Er det noen måte å forbedre signalet uansett om det er brudd eller ikke og ny eller gammel cd- spiller? På barabolledningen til tv'en er det tilkoblet en forterker. Finnes noe slikt til bilantenner også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå