Gå til innhold

Image til pc i domenet

torehaaland

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg tips?

Vi har en kunde som ønsker system som gjør at vi kan koble inn en maskin i nettverket. Denne vil da installere os, bruker sw, og legge seg inn i domenet.

Vet at noe slik kan løses med en RIS server, men finnes det andre løsninger? Og kan jeg installere for eksempel Vista eller Windows 7

Tore Håland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange maskiner skal kunden installere og drifte? Dette er ganske essensielt å vite før man velger en eventuell løsning, da de forskjellige produktene har fordeler og ulemper, f.eks. med tanke på hvilket miljø de skal brukes i, og hvor fleksible verktøyene er osv.

Jeg har jobbet mest med RIS/System Center Configuration Manager og Ghost. SCCM er favoritten, fordi funksjonaliteten er uovertruffe, men i mindre miljøer er det unødvendig komplisert, og relativt tregt i sammenligning med andre produkter.

Lenke til kommentar

Høres ut som Symantec Ghost kan dekke behovet bra her. Støtter mange typer deployment, er grisekjapt og er lett å sette opp. Støtter dessverre ikke Windows 7 (offisielt) enda, men det kan umulig ta lang tid før det gjør det. Anbefaler å sjekke det ut.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...