Skrujernet Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hei, nå har jeg nettop innstalert det andre skjermkortet og da ser jeg med GPU-Z at det øverste holder 45 grader og det nederste 36 med 53% viftehastighet! Noe jeg kan gjøre for å hindre temeratur forskjellen? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Er det ikke slik at et kort vil brukes primært? Hvordan er lastingen på kortene? Om primærkortet har en høyere last under normalt bruk så vil det selvfølgelig bli litt varmere også. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Vel, det ene kortet sperrer for luften på det andre. Spre dem om du har fler spor og lengre bru ellers må du leve med det. Den tempen er lav, 80-90 C osv ligger det gjerne på under load. Her ser du 2x 295 auto Endret 24. september 2009 av War Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Det øverste kortet er det som har DVI kabelen i seg, altså primær kortet. De lå på IDLE isted Kan desverre ikke spre da PSU blokkerer i midi toweret. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Da er det ikke noe feil da, du kan ikke spre og det ene kortet er det som belastes mest og er litt varmere. Bedre luftgjennomstrømning er eneste som kan senke temp, men forskjellene vil være der og er helt normalt. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Fant det ut Endret 15. oktober 2009 av atriC Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Hei igjen. Isted fikk jeg 13 000 i GPU score i 3Dmark vantage, og nå fikk jeg 18 000. Har lest at folkl får over 50000 i score med 275 SLI. Hvordan få dan høyere? Virker som det er bare det ene kortet som teller Lenke til kommentar
War Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Da har du lest sånn halvfeil? Får 38xxx med quadsli 295 ic7 940@3,7 Du kan enable fysikk i nvidiakontrollpanelet. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 ok, takk for svar Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) --- GPUZ vil ikke lenger vise TEmp på det øverstekortet. Og clocken ser litt lav ut. Dem skal være 633 ifølge ExperTool ra gainward. --- Normale temp IDLe nederste kort - Avstand mellom kortene - Avstand mellom kortene En ting til, det øverste kortet er konstant varmt. Viftene der står hele tiden på 100% og jeg brenner meg uansett. Kan sitte her på diskusjonen og etter en time er det så varmt at man brenner seg. Og idag har skjermkortene sluttet å virke 4 ganger å skjermen har blirr svart. Måtte restartet hver gang. beklager om bildene ble litt dårlige. Stappet bare mobilen inn i kabinettet å trykte ivei. HELVETTES NDVIDIA EDIT: Kommer ogs¨å en slags lyd fra øverste kortet fra viftene. Høres ut som om viftene skraper borti noe. Endret 18. oktober 2009 av atriC Lenke til kommentar
War Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Har du bare i 1 stk 6pin? Prøv med ett kort om gangen, sjekk temp og viftelyd da Endret 18. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Ja, 1 stk pr kort. Har nå tatt bekke kortene ut, og det øverste kortet hadde en del av viften bøyd. Merket dette etter at jeg så at den ikke ville snurre. Brettet den tilbake, men da fikk jeg en helvettes lyd fra vifta. Ingen lyd når viftene er på 30%. edit: Sjekket grundigere på kortet under aksjon, og den bakerste viften snurrer i 5 sekunder og der etter stopper. Den forrerste (den nærmeste DVI) lager den grusomme lyden om kortet bøyes litt eller har større hastighet. Skal jeg sende det tilbake til komplett? Noen idèr på hva jeg kan gjøre? Endret 18. oktober 2009 av atriC Lenke til kommentar
War Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Står det i manualen at du kan ha en kontakt som på Tesla/Q osv. Eller er det noe du har funnet på selv. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Han snakker om 6 pins strømmen din! Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 er bare 2 6-pins fra PSU'en. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Kan vel ikke regne med å få full kraft da? Lurer også på om PSU da har nok Ampere på 12vlinejene. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Kan sjekke opp det i morgen. Men det ahr nå aldri hvert problemer før? Får 60 fps i GTA4 med alt på fullt, får dette skjedde med viften. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Har sjekket på strømforsyningen og der står det under 12W, Det står 18A på alle sammen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Fikk svar fra komplett support at vis jeg ikke fikk det til å fungere skulle jeg sende det inn som support. Dette er noe jeg ikke har forårsaket selv, trur jeg. Ville jeg da fått dette på garanti å fått tilsendt nytt kort? Vil helst ikke betale store summer i frakt og testing. Takker forøvrig for all hjelp jeg har fått av dere! ! Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Du bør jo koble nok strøm til skjermkortene dine da. Er en grunn til at de har 2x kontakter pr kort. Det øverste kortet vil også være varmest. Dette fordi det er primærkortet som blir brukt til 2d bruk + at det er montert øverst. All varme fra det nederste kortet stiger jo oppover til det øverste = det blir varmere. Det at viftene dine lager en skrapelyd / ikke snurrer høres ikke bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå