Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

SLi Rampage 2 extreme- Øverste kortet har høyere temperatur

Skrujernet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det ene kortet sperrer for luften på det andre.

Spre dem om du har fler spor og lengre bru ellers må du leve med det.

Den tempen er lav, 80-90 C osv ligger det gjerne på under load.

Her ser du 2x 295 auto

post-64596-1253807060_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

post-186791-1255897802_thumb.png --- GPUZ vil ikke lenger vise TEmp på det øverstekortet. Og clocken ser litt lav ut. Dem skal være 633 ifølge ExperTool ra gainward.

post-186791-1255897809_thumb.png --- Normale temp IDLe nederste kort

post-186791-1255897824_thumb.jpg - Avstand mellom kortene

post-186791-1255897839_thumb.jpg- Avstand mellom kortene

En ting til, det øverste kortet er konstant varmt. Viftene der står hele tiden på 100% og jeg brenner meg uansett. Kan sitte her på diskusjonen og etter en time er det så varmt at man brenner seg. Og idag har skjermkortene sluttet å virke 4 ganger å skjermen har blirr svart. :thumbdown:

Måtte restartet hver gang.

beklager om bildene ble litt dårlige. Stappet bare mobilen inn i kabinettet å trykte ivei.

HELVETTES NDVIDIA

EDIT: Kommer ogs¨å en slags lyd fra øverste kortet fra viftene. Høres ut som om viftene skraper borti noe.

Endret av atriC
Lenke til kommentar

Ja, 1 stk pr kort.

Har nå tatt bekke kortene ut, og det øverste kortet hadde en del av viften bøyd. Merket dette etter at jeg så at den ikke ville snurre. Brettet den tilbake, men da fikk jeg en helvettes lyd fra vifta. Ingen lyd når viftene er på 30%.

edit: Sjekket grundigere på kortet under aksjon, og den bakerste viften snurrer i 5 sekunder og der etter stopper. Den forrerste (den nærmeste DVI) lager den grusomme lyden om kortet bøyes litt eller har større hastighet.

Skal jeg sende det tilbake til komplett? Noen idèr på hva jeg kan gjøre?

Endret av atriC
Lenke til kommentar

Har sjekket på strømforsyningen og der står det under 12W, Det står 18A på alle sammen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Fikk svar fra komplett support at vis jeg ikke fikk det til å fungere skulle jeg sende det inn som support. Dette er noe jeg ikke har forårsaket selv, trur jeg. Ville jeg da fått dette på garanti å fått tilsendt nytt kort? Vil helst ikke betale store summer i frakt og testing. :D

Takker forøvrig for all hjelp jeg har fått av dere!

!

Lenke til kommentar

Du bør jo koble nok strøm til skjermkortene dine da. Er en grunn til at de har 2x kontakter pr kort. Det øverste kortet vil også være varmest. Dette fordi det er primærkortet som blir brukt til 2d bruk + at det er montert øverst.

All varme fra det nederste kortet stiger jo oppover til det øverste = det blir varmere.

Det at viftene dine lager en skrapelyd / ikke snurrer høres ikke bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...