Actibus Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Laget for lenge siden en enkel side for registrering av varebestillinger, men koding og alt har gått i glemmeboka. Men tror jeg skal komme kjapt inn i det igjen, hvis jeg får et fungerende utgangspunkt.. Hvis noen orker å lage en enkel side som inneholder: - Et ordreID felt som automatisk øker for hver ordre som legges inn (dvs hver gang jeg går inn på siden) - Form for innfylling av navn - Form hvor dagens dato automatisk vises En skriv ut knapp som printer siden og registerer den til en mysql database. Laget den ved å studere og sette sammen en del forskjellige tutorials, men finner ikke igjen den jeg i hovedsak brukte, og syntes alt annet jeg har funnet virker veldig tungt. Håper noen kan hjelpe meg litt igang Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 - Form hvor dagens dato automatisk vises <?php echo date("d/m/Y") ?> Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Takk for den:) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 En fin side med mye eksempler: http://www.tizag.com/ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 selv om det ikke er så veldig mye eksempler der kan du jo sjekke hotscripts.com og se hvordan andre har satt opp løsninger. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hei! Her må det tas i bruk database som f.eks mysql mange bruker. - Et ordreID felt som automatisk øker for hver ordre som legges inn (dvs hver gang jeg går inn på siden) Litt usikker på hva du mener her, men vil det si at du f.eks hver gang en orde legges inn så øker antall ordre eller? Eller hver gang noen legger til en vare? - Form for innfylling av navn Når noen har sendt inn navnet, skal du på admin se den eller få den via mail eller what? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Regner med at han mener at ordreid skal være ascending. Altså: Når han har lagt til en ordre med ordrenummer "1" så skal ordrenummer automatisk bli "2" ved neste ordre han legger inn. (ihvertfall slik jeg forsto det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå