Villa_Sempre Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Jeg spilte cs på en pc som ikke er min, ble sint og slo i tastaturet. Pcen står rett ved siden av og ble klikk. nå kommer det bare piiiip pip pip når jeg prøver og starte den. ikke noe bilde eller noe så jeg veit ikke hva som skjer i det hele tatt. Jeg gjør det som denne siden sier: http://www.helpwithpcs.com/upgrading/post-beep-codes.html Jeg tar ut minnebrikkene og skjermkortet, tar av litt støv og setter de inn på nytt. Samme 3 pipene (piiiiip pip pip). jeg tar ut den første ram brikken, og da kommer det 1 pip istedet som skal bety at det er noe feil med refreshing i ramen. wtf?? begynner og bli irritert og stressa for jeg tror det ikke er så lenge til eieren av pcen kjem hjem igjen. Jeg vet det ser ut som dobbeltpost, men jeg vet ikke hvordan jeg skal slette den forrige. jeg trenger hjelp FORT!!!! Det er et ASUS a8n-sli hovedkort. Endret 24. september 2009 av Villa_Sempre Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Du kan ha ristet så disken dør,men da skal det ikke pipe. Kan du ta bilde oppi kabinettet? Sitter alle kontakter i? Man skal ikke slå andres hardware. Hva skjedde da du slo? blåskjerm? Slo seg av? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) begynner og bli irritert og stressa for jeg tror det ikke er så lenge til eieren av pcen kjem hjem igjen. Du kan ha ristet så disken dør,men da skal det ikke pipe. Garantert ikke disken, da får du i tilfelle melding på skjermen. Dette er cpu, ram, hovedkort eller skjermkort. 1 long, 2 short beeps: Display adapter problem (MDA, CGA) Forslag: Ta ut og inn skjermkortet. Fortsatt like dødt så løp på Elkjøp... Man skal ikke slå andres hardware. Endret 24. september 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
kromozoom Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ved min gamle pc betydde tre pip at hovedkortet var røket. dette problemet hadde jeg flere ganger, og da måtte jeg skifte hovedkort:S men det var ikke Asus hovedkort Lenke til kommentar
Villa_Sempre Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 jeg skulle egentlig svart for lenge siden men internettet datt ut i det jeg skrev (typisk telehor)så jeg har ikke fått skrevet noe før nå. Problemet var ganske rart, fordi jeg først tok inn og ut alle ram brikkene og skjermkortet også tok jeg vekk litt støv. Så satte jeg dem inn igjen. Samme problemet fortsatt. Så prøvde jeg og ta ut den første ram brikken. Da kom det ett pip i stedet. Jeg leste og så at dette hadde noe med ram refreshing og gjøre. Da prøvde jeg og ta den bakerste ram brikken og flytte den fremst. Da fungerte maskina akkurat som før. Så satte jeg inn den første ram brikken i den bakerste porten. Var som om ingenting har skjedd (phew ) Så dette er ganske rart, har jeg knerta den ene ram brikken? Det kan være det samme, det viktigste er at den funker^^ btw det med og ikke slå andres hardware, har litt problemer med "rage" hvis du skjønner. Kan bli litt ukontrollert sint hvis ting ikke går rette veien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå