Gå til innhold

Ønsker kritikk av nettside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: Bruker uhorvelig lang tid på å laste

2: Favicon

3: Til de grader lav oppløsning på div. grafikk

4: Bevegende terminliste

5: Internal server-error på "Om klubben"

Se på hovedsida til NTN, Thomas Kulvik laget både den og Trondheim sin. Prøv ut noe slikt oppsett i stedet, men dropp eldgammelt flashbanner ;) og kom i tillegg til hovedsiden med en gang

Lenke til kommentar

1. Kan ikke forvente formye av en gratis reklamefri webserver med php og mysql. Regner med å skifte til en god kjapp og stabil server, gjerne med domene, når instruktøren i klubben er villig til å betale for det.

2. Hva er det?

3. Hvordan fikses det? Ha mindre skrift? Har kun testet den på min 15,6" wide laptop...

4. Terminlisten på toppen viser kun for de neste 3 månedene, og maks 20 ting. Full terminliste ser du i menyen eller om du klikker på en av de. Hadde det vært bedre å redusere det litt, eller er det ille sålenge det beveger seg i det hele tatt mener du? Eller ville du fjernet hele datolinjen ?

5. Neida, prøv igjen. Se punkt 1.

Takk for kommentarer:) NTKD.no bruker vel i likhet med mange NTN-klubber en ferdiglagde nettsider (CMS). Jeg har ikke lyst å bruke andres CMS'er, det er litt av kluet for meg å få det til selv. Med flashbanner, så mener du den videoen på hovedsiden? Den kan bli irriterende etter de første 10 gangene du har vært på siden ja. Ellers ser NTN-siden ganske bra ut. Har planer om å legge ut en ordentlig banner etterhvert.

Edit: prøvde den nå på en mindre skjerm som heller ikke var wide. Ikke like elegant der nei ;) Hvordan fikser jeg det? Går det an å emulere min 15,6" widescreen til en annen skjermstørrelse for å se hvordan den ser ut hos andre?

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar
2. Hva er det?
http://tinyurl.com/bjvmh6
3. Hvordan fikses det?
Sjekk med bildebehandlingsprogramvaren du bruker. Kan evt. være freehostia.
4. Terminlisten på toppen viser kun for de neste 3 månedene, og maks 20 ting. Full terminliste ser du i menyen eller om du klikker på en av de. Hadde det vært bedre å redusere det litt, eller er det ille sålenge det beveger seg i det hele tatt mener du? Eller ville du fjernet hele datolinjen ?
Fjern røyrsla.
Takk for kommentarer:) NTKD.no bruker vel i likhet med mange NTN-klubber en ferdiglagde nettsider (CMS). Jeg har ikke lyst å bruke andres CMS'er, det er litt av kluet for meg å få det til selv. Med flashbanner, så mener du den videoen på hovedsiden? Den kan bli irriterende etter de første 10 gangene du har vært på siden ja. Ellers ser NTN-siden ganske bra ut. Har planer om å legge ut en ordentlig banner etterhvert.
Poenget er her oppsettet på siden.
Edit: prøvde den nå på en mindre skjerm som heller ikke var wide. Ikke like elegant der nei ;) Hvordan fikser jeg det? Går det an å emulere min 15,6" widescreen til en annen skjermstørrelse for å se hvordan den ser ut hos andre?
Jada, skjerminnstillinger.
Lenke til kommentar
NTKD.no bruker vel i likhet med mange NTN-klubber en ferdiglagde nettsider (CMS). Jeg har ikke lyst å bruke andres CMS'er, det er litt av kluet for meg å få det til selv.

For det første så tror jeg du ikke helt skjønner hva et CMS er, en publiseringsløsning (Content Management System) er et system som lar deg publisere innhold uten å opprett en ny statisk side hver gang..

For din del, anbefaler jeg deg til å ta i bruk et CMS. Siden din full av sikkerhetshull...

Tenkte jeg skulle være snill å ikke ødelegge, men jeg brukte ca.0sek på å få tilgang til administrasjons delen (som du ser på forsiden din..) jeg kunne også ha brukt SQL Injection til å slette hele databasen din...

Jeg anbefaler deg å ta ned hele siden og begynne på nytt.. Joomla, mambo eller wordpress er vell noe du burde ta en titt på...

Lenke til kommentar
Jeg synes det er flott at dere kommer med tilbakemeldinger av siden hans, men å gjøre faktiske endringer på siden hans er vel egentlig lovbrudd, er det ikke?

Har på ingen måte gjort noe ulovelig, fikk tilgang til innlogging ved å skrive et tillfeldig brukernavn og ingen passord, da kom det opp en feilmld. med korrekt brukernavn og passord..

496712.jpeg

Er det ulovelig for meg å gå inn i huset ditt dersom du har gitt meg nøkkelen?

EDIT:

Det er kanskje ikke meg du sikter til? Ser at der har vært flere og mer drastiske endringer enn den lille teksten jeg la inn på siden..

Endret av Stian Jacobsen
Lenke til kommentar
Riktig det. Bare greit å ta den ned midlertidig istedenfor at noen tar det et steg lengre.
Anbefaler ingen å gå inn på siden lengre.. Den er nå proppefull av div. maleware, spyware, adware, virus etc..

Det var nøyaktig 56 minutter. :wee:

Endret av Mr.Graves
Lenke til kommentar

Hei folkens!

Siden var infsert av iframe, jeg har fjernet scriptet for dere selv om jeg logget inn som admin noe jeg ikke burde gjøre!

Følgende script ble kjørt på den siden:

hxxp://lol.on.nimp.org/html:74

hxxp://lastmeasure.zoy.org/:74

Jeg har byttet ut http med hxxp for deres sikkerhet.

EDIT:

Til dere som har fått noe grums på maskinen etter dette:

besøk denne tråden så skal vi hjelpe dere må få fjernet dette grumes ;)

EDIT2:

Da har jeg tatt meg tid for å fjerne lenkene til scriptet, men scriptet er sikkert tilbake en gang :p

EDIT3:

Tilbake igjen -.-

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Oioioi, her har vi hatt det gøy siden sist. Feilmeldingene som dukket opp når du skrev feil bruker var noe jeg brukte til debugging, og var kun ment midlertidig, så lenge den er under utvikling. Noe den fremdeles er. Det er greit å gi beskjed om at det ligger en lighter vedsiden av bilen, men det er jo ikke vits å sprenge hele bilen i luften for det? Tenker da på den som slettet alt innhold. Hedigvis var det ikke noe kritisk innhold, og jeg hadde backup. Siden er nå oppe igjen, og jeg har (forhåpentligvis) økt sikkerheten. Prøv gjerne å bryte inn igjen, men uten å vandalisere alt.

Link: http://honefosstkd.freehostia.com/

Jeg aner ikke hva slags malware det snakkes om...

Edit: så bildet det var linket til lenger oppe på siden.

@Stian, hvorfor tror du jeg ikke skjønner hva en CMS er? Hadde poenget mitt med siden kun vært å få ut noe innhold, så hadde jeg vel tatt i bruk en ferdiglaget CMS, piczo, blogg eller myspaceside feks. Jeg ønsker å programmere selv og på den måten lære det bedre. Etterhvert vil jeg muligens lage mitt eget CMS. Ikke fordi jeg tror mitt vil bli så mye bedre enn de andre.

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...