myhken Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 http://samfunn.myhken.com/?p=736 Windows 7 kommer jo snart i butikkene (22.oktober, 31 oktober for norsk W7). Og det er nok mange som ønsker å oppgradere pcene sine. Personlig synes jeg det er best å ta en "clean install", altså å formatere disken og legge inn en ny Windows 7 installasjon. Men det er nok mange som ikke vil formatere disken sin, den er trolig full av musikk, filmer, bilder og dokumenter. Og da er oppgradering det beste alternativet (backup av filene dine bør tas uansett da og legges på en disk, USB stick, DVD plater etc). Jeg har testet muligheten til å oppgradere fra Vista til Windows 7, og jeg har funnet ut følgende: 1. Vista Business - Kan oppgraderes til Windows 7 Pro 2. Vista Home Premium - Kan oppgraderes til Windows 7 Home Premium og Windows 7 Ultimate 3. Vista Ultimate - Kan oppgraderes til Windows 7 Ultimate Det som er viktig er at Vista versjonen må være av samme språk. Altså norsk Vista kan oppgraderes til norsk Windows 7. Engelsk Vista til engelsk Windows 7. Vista versjonen må også ha minimum servicepack 1 for å la seg oppgradere. Så har du ikke lastet ned oppdateringene via Windows Update, så får du heller ikke oppgradert før den jobben er gjort. Ellers kan du heller ikke oppgradere 32bit Vista med 64bit Windows 7. Her er noen skjermbilder på ting som ikke funker: Her prøvde jeg å oppgradere Vista Business til Windows 7 Home Premium - funket dårlig Her prøvde jeg å oppgradere Vista Home Premium til Windows 7 Pro - funket dårlig Her prøvde jeg å oppgradere Vista Home Premium til Windows 7 Ultimate - funket dårlig da jeg ikke hadde SP1 installert (nå får du jo SP2 også) Her prøver jeg å oppgradere Vista 32bit med Windows 7 64bit, funker heller ikke. Lenke til kommentar
2ore Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Takk for infoen, tror jeg skal oppgradere fra Vista Ultimate (Engelsk med norsk språkpakke) til Win 7 Ultimate i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå