Fear the Scare Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 hei, jeg har Canon EOS 5d Mark II som filmer i MOV fil, men jeg MÅ konvertere alle 100 filene mine ned, kan noen si hva slags fil og innstilling jeg burde konvertere til? Jeg tenker på Bitrate, sound format osv. Jeg bruker Any Video Converter Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Avi er vell ganske greit? Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 ok, hva blir innstilinger for å unngå kvalitets redusering Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 ok, hva blir innstilinger for å unngå kvalitets redusering Om du komprimerer filene vil du uansett få redusert kvalitet. Minst reduksjon får du om du bruker samme filtype og reduserer bps. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 hei, jeg har Canon EOS 5d Mark II som filmer i MOV fil, men jeg MÅ konvertere alle 100 filene mine ned, kan noen si hva slags fil og innstilling jeg burde konvertere til? Jeg tenker på Bitrate, sound format osv. Jeg bruker Any Video Converter Jeg bruker Super, konverterer til mp4 og mkv http://www.erightsoft.org/GetFile.php?SUPERsetup.exe Tror du finner noen tips her http://www.youtube.com/watch?v=HstjxPyc5L8 Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Avi er vell ganske greit? Avi er ikke et format, kun en container. Avi kan inneholde helt forskjellige formater, alt fra DivX til DV, og masse annet. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Ingen som kan gi konkrete svar på innstilingene jeg skal bruke? VIdeo Bitrate akuratt lavt nok til å ungå skurring. AudiCodec stillt nok til at ikke lyden blir "hul" EDT: Jeg har konvertert MOV filen, og oppdaget at lyden forsvant, da jeg åpnet den i Sony Vegas blir lyd filen ugjevn på en måte. Filen blir hullete, ---1---1---1---1--- Manglende og ikke 111111111111111 Hel Endret 26. september 2009 av Fear the Scare Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Ingen som kan gi konkrete svar på innstilingene jeg skal bruke? VIdeo Bitrate akuratt lavt nok til å ungå skurring. AudiCodec stillt nok til at ikke lyden blir "hul" EDT: Jeg har konvertert MOV filen, og oppdaget at lyden forsvant, da jeg åpnet den i Sony Vegas blir lyd filen ugjevn på en måte. Filen blir hullete, ---1---1---1---1--- Manglende og ikke 111111111111111 Hel Skal du åpne i Vegas for å redigere, må du beholde original kvalitet. Du kan ikke komprimere først, og forvente å kunne redigere etterpå med ok resultat. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 ok, kan jeg si en annen løsning da siden det skal være så vanskelig.. Hva kan jeg gjøre slik at ikke videoene min hakker når redigere den? Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 ok, kan jeg si en annen løsning da siden det skal være så vanskelig.. Hva kan jeg gjøre slik at ikke videoene min hakker når redigere den? Om video hakker mens du redigerer, har du for svak PC. Sett preview til dårligere kvalitet. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) jeg har ikke svak pc, jeg har Intel Core2 Quad , 4 gb ram og GeForce nVidia 9600GT Endret 28. september 2009 av Fear the Scare Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvor mange GHz er CPUen din på? Jeg har Intel Quad overklokket til 2,7 GHz. Den hakker også ved redigering. MPEG4 er tungt å redigere i forhold til MPEG2! Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Beklager for bumping. Har en HD videofil på 2,6GB i mkv format. Jeg får ikke redigert videoen med Pinnacle Studio 14 når den er i det formatet. Hvilket format burde jeg velge? Og har dere tips til en gratis eller billig konverter? Lenke til kommentar
DJCrapBag Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Beklager for bumping. Har en HD videofil på 2,6GB i mkv format. Jeg får ikke redigert videoen med Pinnacle Studio 14 når den er i det formatet. Hvilket format burde jeg velge? Og har dere tips til en gratis eller billig konverter? Mkv er ikke et format. Det er bare en kontainer som inneholder et eller flere formater. Så det du må finne ut er hvilket format innholdet har. Mest sannsynlig er det nok en MPEG4 part. Har ingen kjennskap til Pinnacle Studio 14, men programmet er neppe så kresent at det bare takler MPEG2. Det du kan prøve er å remuxe innholdet i mkv-kontaineren din til en .ts-fil. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Beklager for bumping. Har en HD videofil på 2,6GB i mkv format. Jeg får ikke redigert videoen med Pinnacle Studio 14 når den er i det formatet. Hvilket format burde jeg velge? Og har dere tips til en gratis eller billig konverter? Mkv er ikke et format. Det er bare en kontainer som inneholder et eller flere formater. Så det du må finne ut er hvilket format innholdet har. Mest sannsynlig er det nok en MPEG4 part. Har ingen kjennskap til Pinnacle Studio 14, men programmet er neppe så kresent at det bare takler MPEG2. Det du kan prøve er å remuxe innholdet i mkv-kontaineren din til en .ts-fil. Takk for svar Prøve å endre filendelsen til .ts, fikk ikke filen opp i Pinnacle med det. Har ikke greie på formater, men prøvde noen kjapt fra hodebarken. mp4, mpeg, avi, med disse får jeg "Feil under åpning av videofil". Finnes det en enkel måte for å finne ut formatet på videoen? Lenke til kommentar
DJCrapBag Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Prøve å endre filendelsen til .ts, fikk ikke filen opp i Pinnacle med det. Å bare endre filendelsen hjelper ikke. Det vil fortsatt være en mkv-kontainer, bare nå med et "falskt" navn. Finnes det en enkel måte for å finne ut formatet på videoen? Jepps! Last ned gratisprogrammet MediaInfo og åpne filen med det Endret 16. mars 2010 av DJCrapBag Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Å bare endre filendelsen hjelper ikke. Det vil fortsatt være en mkv-kontainer, bare nå med et "falskt" navn. Har ikke gjort det før. Finnes det en enkel guide på det? Sikkert enkelt, men når en ikke vet hvordan så er alt komplisert Blir muligens litt mas dette, men la med et skjermbilde av det jeg fikk opp. Har aldri hørt om "matroska" før. Tusen takk for hjelp så langt Lenke til kommentar
DJCrapBag Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Har aldri hørt om "matroska" før. Matroska = mkv Det du har er en MPEG4/AVC (H.264) video i en matroska-kontainer. Pinnacle Studio 14 skal støtte AVC (H264) så problemet ditt oppstår antakeligvis grunnet mkv-kontaineren. Det jeg ville prøvd først er å remuxe til en transport stream (.ts, evt. .m2ts) ved å bruke tsMuxeR. Eventuelt bare demuxe til en ren .h264-fil. Hvis ingen av de metodene lar deg åpne filen i Pinnacle blir du dessverre nødt til å formatere videoen til et annet format. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Matroska = mkv Haha, jah. Der ser du Hvis ingen av de metodene lar deg åpne filen i Pinnacle blir du dessverre nødt til å formatere videoen til et annet format. Prøvde alt av det du nevnte. Ingen bedring dessverre. Får vel bare prøve å konvertere til et annet format. Men tror ikke jeg orker å styre med det så seint på kvelden. Finner vel en konverter på google, men hvis du vet om en god en så lytter jeg øre jeg Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Avi er vell ganske greit? Avi er ikke et format. Det er en container som kan inneholde en rekke forskjellige format. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå