abene Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Mozilla mener Firefox kan moderniseres ved å erstatte menylinjen med knappebånd. Les mer Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Usikker på om "knappebånd" vil gjere seg i ein nettlesar, sidan ein nettlesar sjelden vil ha eit stort nok antall knappar til at dette vil vere praktisk. Er dog einig i at Firefox sitt standardskin kunne trengt litt oppussing frå sin 1998-look. Lenke til kommentar
joffeloff Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ser helt forferdelig ut. Nå er jeg ikke akkurat en jevnlig bruker av IE, men det var slik den så ut sist gang jeg ble tvunget til å bruke møkka. Huff. Kanskje det er fordi Aero er på i det bildet der.. Men allikevel. Mozilla må beholde sin egen identitet. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Usikker på om "knappebånd" vil gjere seg i ein nettlesar, sidan ein nettlesar sjelden vil ha eit stort nok antall knappar til at dette vil vere praktisk. Er dog einig i at Firefox sitt standardskin kunne trengt litt oppussing frå sin 1998-look. fundamentalistisk uenig - jeg er fortsatt fundamentalistisk tilhenger av win2k looken. Men altså... IE er noe som følger med, og som ofte er diktert på en arbeidsplass. Sånn sett kan MS endre utseende og folk bare må følge etter. For FF er dette stikk motsatt. Deres brukere er 100% frivillige, og om de ikke liker ting, så kan de bytte browser. Browsere idag har også ingen forskjell, og som alle andre ting som har marginal forskjell (biler, mobiler, minibærbare), så vil utseende være det eneste man har å forholde seg til. "Jeg liker..." VS "jegliker ikke..." Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 ARGHH!!!!! Dette mølet invaderer stadig nye programmer. Jeg vil ha en SMAL, grunnleggende menylinje med basisfunksjonalitet, eventuelt drop-down valg. Jeg vil ikke ha skjermen min fylt av et bredt bånd. Det er mye bedre å heller klikke to ganger istedenfor en og kunne hente valgene fra en grafisk drop down meny eller en klassisk menylinje med tekst. Såpass kan jeg ofre for å få betraktelig mer skjermplass. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Æsj sier eg. Liker det utseende som er nå eg Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Du kan ikke være "fundamentalistisk uenig", men du kan være "fundamentalt uenig" forøvrig. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 ARGHH!!!!! Dette mølet invaderer stadig nye programmer. Jeg vil ha en SMAL, grunnleggende menylinje med basisfunksjonalitet, eventuelt drop-down valg. Jeg vil ikke ha skjermen min fylt av et bredt bånd. Før du risikerer å "blåse noen pakninger" bør du klikke på Mozilla-linken i artikkelen og lese hva det egentlig er Mozilla foreslår for v3.7. Et av hovedpoengene er at de ønsker å fjerne/skjule menylinjen når FF kjører på Win7. Diskusjonen går litt på hvordan de skal realisere funksjonene uten menylinjen tilstede (pr. default), men ingen steder står det noe om å innføre noe "bredt bånd". Lenke til kommentar
lhz Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg har installert en addon som heter "Compact Menu 2". Da blir hele menylinja erstattet med et lite ikon på verktøylinja. Anbefales for å spare plass i høyden. En annen smart addon som gir deg bedre plass i høyden er "Tab Kit", som flytter tabs ut til siden (venstre eller høyre). Denne har også en drøss med andre bra features. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Bra kommentar newbrewfoz. Du har i motsetning til de andre oppfattet hva Mozilla egentlig ønsker å gjøre, nemlig gjøre standardutseende i Firefox mer homogent med standardutseende i de enkelte OS. Det er uansett ikke snakk om noe Ribbon ala Office 2007, og høyden på toppen vil i realiteten bli som i dag. At Mozilla kommer ut med slik info er jo også for å få synspunkter. Ellers vil det som tidligere garantert være tilgjengelig skin og utvidelser som gjør at utseende kan tilpasses en hver sitt ønske og mer enn det. Personlig ser jeg dette som svært logisk, da jeg faktisk tror flertallet av brukere ønsker en stor grad av homogenitet på tvers av programmer og funksjoner i et OS. At en god del av oss har andre ønsker, er ikke problematisk i et så skinbart system som Firefox. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 I opera går det an å skjule verktøylinjen, slik at man kan få den fram ved å trykke på Alt-knappen. Digg Lenke til kommentar
-sprut- Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) . Endret 6. januar 2011 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
KRIGBERT Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Max visningsområde: flytt adresselinje og kanskje et par knapper opp på "file,edit,view" linja og fjern alt annet. Bruk yubnub som standard søkemotor for adresselinja, så slipper du å ha søkefeltet. Skulle likt å hatt greiene helt på toppen (der ved programikonet og minimere/maksimere/lukke knappene) for enda mere plass, men ellers ser jeg ikke behovet for store endringer i det området. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvor er skjermbildet tatt fra? Kunnet tenkt meg å sett hvordan de tenker det. Ribbon i Office 2007 er egentlig genialt, bare man lærer seg å bruke det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Dette ser bra ut (og fritt for båndmenyer). Jeg liker ikke å ha det akkurat sånn, men tar nyheten helt med ro fordi jeg vet at jeg enkelt kan tilpasse det til mine behov. Hvis noen lurer på hvordan det ser ut i min nettleser: Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvordan gjør man det? http://my.opera.com/Tamil/blog/auto-hide-toolbars-in-opera Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvor er skjermbildet tatt fra? Kunnet tenkt meg å sett hvordan de tenker det. Ribbon i Office 2007 er egentlig genialt, bare man lærer seg å bruke det. Mozilla Revamp wiki Ribbons er etter min mening mindre og mindre genialt etterhvert som tendensen går mot 16:9 skjermer. Det eneste geniale forholdet er kontekst sensitivitet. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Skjønner ikke hvorfor Mozilla kan følge nomerering normalt, ikke fra 3.1-3.5-3.7 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Graden av endringer gjenspeiles av økningen i versjonsnummeret. F.eks er +0,5 en større endring enn +0,1, som igjen er større enn +0,01. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå