Gå til innhold

C#: [Løst]Absolutt siste før programmet er i gang

Anbefalte innlegg

Heisan folkens.

Jeg har en liten nøtt jeg ikke klarer å knekke...

Jeg har et C# program som kjører igang Et Clarion program wrappet inn i en kontroll. Dette fungerer glimrende så lenge jeg gjør det fra en kontrols OnClick, men prøver jeg å starte den automatisk så henger programmer. Jeg har prøvd å starte opp fra LOAD metoden, men det er for tidlig. Er det andre steder jeg kan sørge for å starte op noe under oppstart som er etter dette?

edit: Løste det ved å flytte kallet til kontrollens PAINT event

Endret av HDSoftware
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo. Bare prøv selv. Sett et breakpoint i LOAD og constructoren så får du se.

Grunnen er jo fordi LOAD er en event og den kjøres ikke før vinduet er i gang og message queue kjører. Med andre ord etter at formen er startet. Og grunnen til at programmet mitt ikke virket i constructoren er at Window Handelen til vinduet ikek eksisterer under constructor metoden. Jeg bruker nemlig den til å "lime" inn mitt Clarion program inne i en panel kontroll ved å bruke SetParentWin API'et. Dette er faktisk helt glitrende. På denne måten kan jeg faktisk lage komponenter i Clarion og bruke dem som kontroller i .NET. Eneste ulempen sålangt er at man må klikke to ganger i vinduet hvis komponentet har fokus og omvendt. Det er jo fordi det ikek er snakk om MDI når det gjøres på denne måten, men det blåser jeg i så langt. Får løse det senere. Viktigste var nå å få kjørt våde gamle Clarion programmer inne i .NET slik at vi kan lage ny versjon av det gamle "utenpå"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...