HDSoftware Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Heisan folkens. Jeg har en liten nøtt jeg ikke klarer å knekke... Jeg har et C# program som kjører igang Et Clarion program wrappet inn i en kontroll. Dette fungerer glimrende så lenge jeg gjør det fra en kontrols OnClick, men prøver jeg å starte den automatisk så henger programmer. Jeg har prøvd å starte opp fra LOAD metoden, men det er for tidlig. Er det andre steder jeg kan sørge for å starte op noe under oppstart som er etter dette? edit: Løste det ved å flytte kallet til kontrollens PAINT event Endret 24. september 2009 av HDSoftware Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Constructoren? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Constructoren er før Load eventet og derav for tidlig Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ikke hvis du setter det etter InitializeComponents vel... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Jo. Bare prøv selv. Sett et breakpoint i LOAD og constructoren så får du se. Grunnen er jo fordi LOAD er en event og den kjøres ikke før vinduet er i gang og message queue kjører. Med andre ord etter at formen er startet. Og grunnen til at programmet mitt ikke virket i constructoren er at Window Handelen til vinduet ikek eksisterer under constructor metoden. Jeg bruker nemlig den til å "lime" inn mitt Clarion program inne i en panel kontroll ved å bruke SetParentWin API'et. Dette er faktisk helt glitrende. På denne måten kan jeg faktisk lage komponenter i Clarion og bruke dem som kontroller i .NET. Eneste ulempen sålangt er at man må klikke to ganger i vinduet hvis komponentet har fokus og omvendt. Det er jo fordi det ikek er snakk om MDI når det gjøres på denne måten, men det blåser jeg i så langt. Får løse det senere. Viktigste var nå å få kjørt våde gamle Clarion programmer inne i .NET slik at vi kan lage ny versjon av det gamle "utenpå" Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Vel, du har jo OnHandleCreated og event HandleCreated også. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Hmm. Så ikke dem. Kansje det er rett sted. Jeg har nå brukt PAINT eventet, men den skjer jo hver gang INVALIDATE kjører. HandleCreated er vel en engangsgreie for vinduet. Må teste... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå