EinarEriksen Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Flere lovende år bak seg var ikke nok - Newphone tålte ikke finanskrisen. Les mer Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hva skjer med kundene? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Normalt sett vil jo ett konkursbo jobbe med å få på plass gjeldsordninger, mer egenkapital og/eller nye investorer. Dersom dette ikke går i orden, og selskapet må stenge vil kundene stå uten tilbud. I følge regelverket, kan ikke Telenor og NetCom stenge "linjene" før tidligst 14 dager etter at kundene har mottatt skriftlig varsel. Hva som evt skjer med leasingavtalene kundene har på telefoner, er vel foreløpig ikke avklart. Kundene har jo ett avtaleforhold til Newphone, mens telefonen er leaset gjennom ett annet selskap (SG Finans, tror jeg) - jeg tror ikke de kan kreve at kundene opprettholder Newphone sine "forpliktelser". Kommer nok mer informasjon fra Newphone en av de nærmeste dagene, de jobber nok så fort som mulig med å finne en løsning for videre drift, kundene har vel allerede begynt å "flykte". Endret 25. september 2009 av JohnRichard Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Grunnen til at jeg er så interessert i denne saken, er at jeg selv(vi) har telefoner ifra Newphone, og lurer selvfølgelig på hva det er som skjer videre! Makan til møkkafirma skal du forsåvidt lete lenge etter... Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Er i samme båt. Der kom nyheten Informasjon til våre kunder:Newphone Norges mobiltelefontjenester er sikret fremover. Virksomheten vil videreføres i samarbeid med operatør og garantert av pantehavere. Driften, inkludert alle leveranser, vil dermed opprettholdes som normalt og kundene vil ikke merke noen endring. Kundene vil motta SMS om dette og informasjon vil bli lagt ut på Newphone Norge AS' nettsider. Dette betyr at alt er lagt til rette for at Newphone Norges unike konspet fremdeles vil være tilgjengelig i markedet, til glede for nåværende og fremtidige kunder. Mottatte fakturaer skal betales, og kan betales med frigjørende virkning, til kontoen som er oppgitt på fakturaen. Newphone Norges mobiltelefontjenester er sikret fremover, i samarbeid med operatør og garantert av pantehavere. Driften vil opprettholdes som normalt.www.newphone.no Mottatte fakturaer fra Newphone Norge AS skal betales og kan betales med frigjørende virkning, til kontoen som er oppgitt på fakturaen mvh NewPhone Hotvedt: Vi er veldig fornøyd, så send meg gjerne en PM om hvorfor du mener det er ett møkkafirma. Endret 25. september 2009 av JohnRichard Lenke til kommentar
Vifter Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Møkkafirma ja det kan du skrive opp. Selgere som lyver. De skylder oss penger for bindingstid de skulle dekke for oss. Newphone er slått konkurs, og vi får ikke våre penger. Dette er avtalebrudd, så vi kan vel si opp dette nå??? Til deg som lurer på hvorfor dette er et møkkaselskap. Gå inn på Gule sider, skriv newphone og les kommentarer. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Kan skrive opp at det finnes mange useriøse "frilans"-selgere. Hadde ett herlig eksempel på en som skulle selge Ventelo's bedriftsabonnement - helt udugelig og hadde ikke helt kontroll på priser og vilkår. Newphone ser nå ut til å unngå konkurs, så noe avtalebrudd er vel ikke tilstede (i hvert fall ikke ennå)? De kommentarene jeg finner via Google (fant ikke noe på Gule sider), går på at de som har inngått avtale med firmaet ikke har satt seg inn i priser og leasing-vilkår (hvilken trafikk leiebeløp avregnes mot osv), bare signert blindt på avtalen og stolt på useriøse "frilans"-selgere. Vi kjente alle vilkår og priser ved inngåelse av avtale, og har vært kunde i mange år. I de nyeste avtalevilkårene er leasingtiden redusert fra 36 til 24 mnd, noe som gjør det enklere (rimeligere utkjøp) å bytte til annen tilbyder. Mitt inntrykk er at for vår mobilbruk, ligger Newphone på linje med eller litt over de andre tilbyderne, men det faktum at vi ikke har utgifter på mobiltelefoner gjør at de kommer gunstigs ut totalt sett om vi ser for oss en periode på 24 måneder, hvor det ikke byttes telefoner etter de første 12 mnd (da er alle bindinger utløpt etter 24 måneder). Andre aktører sponser mobiltelefoner med ett beløp mot høyere månedsavgift og bindingstid i 12-24 mnd - så synes ikke dette fremstår som veldig urimelig. Alternativt kan det lønne seg å bytte til det abonnementet med lavest mndpris, og samtidig bytte til den absolutt billigste telefonen - slik at "utkjøpsbeløpet" for 24 måeneder blir så lavt som mulig. Mange konkurrenter tilbyr seg å betale ut minimum kr 1000,- pr bruker for at du bytter til dem. Ser liksom ikke helt problemet (bortsett fra disse useriøse selgerne, som ikke er ansatt hos Newphone med selger frilans mot provisjoner). Edit: Det er selvfølgelig kritikk-verdig dersom disse useriøse selgerne har fått fortsette å selge Newphones produkter etter at dette har blitt kjent!! Endret 25. september 2009 av JohnRichard Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det ser ut til at Newphone har reservert seg mot omtaler på gulesider.no, så det sier vel i grunnen sitt om dette firmaet.... Har forøvrig ikke hørt spesielt mye godt om dette firmaet jeg heller, av de jeg kjenner som har vært kunder der... Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Kanskje en fordel å si hva de ikke er fornøyd med, slik at andre får vite det? Endret 28. september 2009 av JohnRichard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg