iamluka Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg tenkte også en glassplate, med et ark under kanskje for å få skyggene? Forøvrig også enig med k.n.b om at ideen er god og bra gjennomført Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Takk for hyggelige kommentarer. Det stemmer iamluka, det var en glassplate med hvit ark under. Kronene står helt stille så jeg fikk prøvet meg med flere forskjellige innstillinger, lys, vinkler, osv. Det vanskeligste var i grunnen å få glassplaten helt i vater for så å plassere kronestykkene akkurat slik jeg ville. Kronestykkene hadde sin egen vilje, de hadde bare lyst å rulle eller legge seg ned, men etter mye feiling og prøving fikk jeg dem til å stå cirka slik jeg ville. Hadde det gått noen minutt til så tror jeg at jeg hadde funnet frem superlim. Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Likte ideen. Bra valg av fokus og lys! Hadde aldri kommet på det samme, lov å spørre om hvilket bilde du ble inspirert av? Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Likte ideen. Bra valg av fokus og lys! Hadde aldri kommet på det samme, lov å spørre om hvilket bilde du ble inspirert av? OysteinSanne sitt bilde The simple A var det som inspirerte meg. Det bilde synes jeg er litt magisk i sin enkelthelt. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Torsdag 29. oktober Månen er vel ikke akkurat det som man fotograferer med en 50mm, men den fikk lov å være med som lyskilde i dag. Månen med mer Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Likte godt 29. Oktober. Trærne brøt lyset fra månen fint. Liker stemningen i bildet, det ser kaldt og vindstille ut... Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Fredag 30. oktober Det er mørkt og det regner sammen med det faktumet at jeg ikke har lov å kjøre bil akkurat nå, gjør at det blir et innendørs bilde i dag. Mat og drikke har jeg brukt før i mine oktoberfestbilder. Det har ikke vært like vellykket hver gang, men jeg prøver meg igjen. Så her for dere se litt av det som kommer til å bli min frokost i morgen. S/H? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Morsomt - ser nesten ut som OOF-sirkler, men detaljer i kantene og refleksjonene avslører at dette nok er skalldyr.. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 og nå fikk jeg forferdelig lyst på skalldyr.. og ikke av denne typen, men av den jeg tok bilde av for noen fredager siden (9 oktober). Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Morsomt - ser nesten ut som OOF-sirkler, men detaljer i kantene og refleksjonene avslører at dette nok er skalldyr.. Og det er vel min favoritt blandt skalldyr Absolutt severdig det bildet der. Tom Lenke til kommentar
ventle Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Blir en solid frokost hvis du skal ha i deg alle de der! Men det er en bra utført ide, spennende bruk av eksponering med at speilbildet viser mer detaljer enn vi ser direkte. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Lørdag 31. oktober Jeg startet oktoberfesten med et naturbilde så jeg avslutter med et tatt noen kilometer ifra der det første er tatt. Fortsatt høst 31.10 Ja, nå har jeg gjennomført oktoberfesten. Første festen jeg har vært med på her på Akam og jeg startet forsiktig med å melde meg på som pingle. Pingle valgte jeg fordi jeg ikke viste hva jeg gikk til og jeg er ganske nybegynner når det gjelder foto så jeg satset på at det ikke forventes så mye fra pringlene. Resultatet ble at jeg etter hvert fant ut at jeg skulle levere et bilde knyttet til hver dag. Andre oktober skrev jeg ”Jeg har funnet ut at jeg vil prøve å få lagt ut et bilde fra hver eneste dag i oktober i denne tråden. Det blir nok mer kvantitet enn kvalitet.” Det har ikke alltid vært like lett og få tid, men jeg har klart det. Lært mye har jeg også og blitt inspirert av deletaker, så jeg kommer på å slenge meg på flere utfordringer (så sant de ikke er for snevre). Det er faktisk noen venner og kollegaer som har følget med på bildene jeg har tatt denne måneden. Nå når jeg sier at jeg ikke legger ut flere så har det begynt å forslå at jeg skal lage l en julekalender! Et bilde lagt ut hver dag i løpet av adventstiden. Kanskje jeg gjør det. og til slutt en spoiler.... For å feire at oktoberfesten er gjennomført legger jeg med et bilde som jeg tok som backup hvis jeg ikke fant noe brukende fra dagens fototur. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Fortsatt høst Fine diagonaler - artig med det oransje beltet. Tok litt tid før jeg så fossen, men det gjør ikke noe. For å feire at oktoberfesten er gjennomført legger jeg med et bilde som jeg tok som backup hvis jeg ikke fant noe brukende fra dagens fototur. Hehe - et bilde som kun en ekte data-nerd kunne ta Takk for innsatsen; håper det ga mersmak og at vi ser deg i april. Det blir noen små uke-stunts innemellom frem til da. Tom Endret 31. oktober 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 En verdig avslutning. Svært dekorativt med de gullgule løvtrærne som i en diagonal bryter opp granskogen. Jeg synes backup'en var ganske stilig også da. Du er mer kreativ med den slags enn meg ser jeg. Takk for turen gjennom oktober. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Ja, jeg må takke alle som har kommet med hyggelige kommentarer. Dere har inspirert meg til å prøve å gjøre ting bedre. @ tomsi42 & k.n.b Takk for kommentarene. Gullgule løvtrærne med bartreplantefelt rundt er noe jeg har prøvet å fange tidligere men først i dag fikk jeg det tilfredstillende. Det er ikke første gang heller jeg har blitt kalt en data-nerd, men må det ikke en ekte til for å gjenkjenne en ekte? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Takker for bra fest - godt gjennomført, og jeg håper du blir med på fester igjen til neste år! Festlig alternativ avslutning - dette er pc-skruer, ja. Bare PC-nisser som ikke har forstått at posidriv er overlegen over philips-skruen på alle måter. Så ikke fossen med en gang jeg heller - fine skrålinjer. Ahem. Godt gjennomført, med fin variasjon i motivene - spooky, fint, sørgelig, muntert og kunstnerisk om hverandre. Takk for fin fest! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Det er ikke første gang heller jeg har blitt kalt en data-nerd, men må det ikke en ekte til for å gjenkjenne en ekte? Helt klart. Har en iskremsboks nesten full av PC skruer - samlet opp i løpet av 15-16 år Tom Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Festlig alternativ avslutning - dette er pc-skruer, ja. Bare PC-nisser som ikke har forstått at posidriv er overlegen over philips-skruen på alle måter. Hadde alle bare brukt torx-skruer hadde verden vært enklere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå