bareanton Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Torsdag 15. oktober I dag har jeg fått en forelesning av dama. Hun har fortalt meg om komplementærkontrast. Så jeg måtte jo prøve å få et bilde av det. I grunnen har jeg ikke skjønt helt hva hun prater om, men jeg nikker og smiler slik mannfolk skal gjøre når damer snakker om farger. Komplementærkontrast… Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det ser ut som om ordet kontrast trengte inn. Her er det kontrast så det gjaller i veggene. Du må da ha gjort noe med den himmelen? Treet ser jo ut som normalt høstgull i sola. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Det ser ut som om ordet kontrast trengte inn. Her er det kontrast så det gjaller i veggene. Du må da ha gjort noe med den himmelen? Treet ser jo ut som normalt høstgull i sola. Jeg satte meg som mål og tilleggsutfordring å fikle minst mulig med bildene, så jeg har ikke gjort mye her heller. Det jeg har gjort er kun noen små endringer i raw filen ved hjelp av DPP før jeg konverterte til jpg. Til slutt har jeg resizet det og kjørt oppskarping i Elements. Jeg legger med en kopi av bildet som ikke er gjort annet med enn konvertert, resizet og oppskarpet. Orginalen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det ser ut som om ordet kontrast trengte inn. Her er det kontrast så det gjaller i veggene. Du må da ha gjort noe med den himmelen? Treet ser jo ut som normalt høstgull i sola. Enig med du. Dette treet må være verdt mye, med så mye gull på seg. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg satte meg som mål og tilleggsutfordring å fikle minst mulig med bildene, så jeg har ikke gjort mye her heller.Da hadde du jammen seriøst blå himmel. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Fredag 16. oktober Middag for under hundrelappen er jo noe vi hører titt og stadig nå til dags. Reklamens makt. Ja, her hjemme har vi prøvet oss på en middag for under hundrelappen. Det gikk fint og smakte godt! Hvis vi ser vekk fra rødvinen, stearinlyset og dessert, så gikk det fint for under hundre kroner. Fylt flatbiff med grønnsaksgryte. <100 NOK Ja det ble en lettvint løsning idag, men det er jo fredag. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Lørdag 17. oktober I dag har jeg faktisk vært en tur ut i naturen. Kjøpt med solo og sjokolade å gikk en tur. Så mens min kjære spiste opp sjokoladen og drakk soloen så svinset jeg rundt å tok noen bilder. Jeg måtte jo ta noen av de obligatoriske rennende vann med lang lukketid bildene, men jeg liker i grunnen ikke slike så ingen av dem blir valgt ut i dag. Går det ikke an å ta bilder av vann på andre måter tenkte jeg, så jeg prøvde akkurat det. H2O I dag er jeg usikker på om jeg har valgt rett bilde så jeg legger et annet jeg selv likte i en spoiler. H2O part 2 Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Søndag 18. oktober Søndag og inspirasjonen er bunn, men noe ble det uansett. Åja Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Kanskje bånn inspirasjon er bra, for dette likte jeg. Bra komponert og passelig abstrakt. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Kanskje bånn inspirasjon er bra, for dette likte jeg. Bra komponert og passelig abstrakt. what he said. Sitter og lurer litt på hva det er... Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Kanskje bånn inspirasjon er bra, for dette likte jeg. Bra komponert og passelig abstrakt. what he said. Sitter og lurer litt på hva det er... Takker. Det er en gammel hjelm som har fått litt for mye juling opp gjennom årene. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Mandag 19. oktober Så var det mandag igjen. En kald trist mandag. For noen er hele livet hardt, kaldt og trist, så dør man. Mandagsblues Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Er perspektivet oppover og hyggelig, med en som kikker inn i redet sitt? ..Eller er det bortover og trist, med en som ikke lenger er i live? Huff - er nok det siste.. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Er perspektivet oppover og hyggelig, med en som kikker inn i redet sitt? ..Eller er det bortover og trist, med en som ikke lenger er i live?Huff - er nok det siste.. Den hadde nok tatt kvelden ja, så det ble et trist bilde. Jeg hadde i grunnen ikke tenkt på at det gikk an å se på det som en som kikker inn i redet sitt. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Stakkers fugl ja, men 18. oktober likte jeg veldig godt. Her klarte du å skape blikkfang med én eneste gang. Stram og ryddig komp. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Selv om formen til fuglen var beklagelig, var komposisjonen upåklagelig. Ekstra stusselig med den posituren med bøyd hode. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Tirsdag 20. oktober Jeg har funnet ut at barndomsminner kan være morsomme motiv, så jeg har begynt å rote litt rundt. Jeg vet ikke helt hva dagens bilde sier om min barndom da! Barndomsminner del 1 Barndomsminne var at jeg gikk rundt på en strand i Danmark og plukket pene steiner. De har selvsagt jeg spart på. Før i tiden var det et genialt sjekketriks å spør damer om de ville være med hjem å se på steinsamlingen min. Og for de som lurer på hvordan jeg har lyssatt det, så er svaret to kubbelys. Et foran til høyre og et bak til venstre (lengre ifra enn det foran). Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Onsdag 21. oktober I dag fikk jeg plutselig lyst å prøve meg på et portrett bilde, tror jeg har blitt inspirert av andre her. Alle nektet å stille opp, til og med min mor. Da var det bare en ting igjen å gjøre, kidnappe! Jeg har lært at man ikke skal kidnappe mennesker så jeg tok med meg en av de gamle dukkene til mor som hun er så redd for. Jeg prøvde å få det til å se ut som dukka tok et siste steg frem til kanten, men jeg synes ikke helt jeg fikk det frem. På kanten Lenke til kommentar
Albix Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg prøvde å få det til å se ut som dukka tok et siste steg frem til kanten, men jeg synes ikke helt jeg fikk det frem. Kanskje avgrunnen ikke kommer så klart fram for oss som ser bildet, men dokka ser i hvertfall ut som om hun har fått øye på den - Hun ser jo vettaskremt ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå