Cazzo Grande Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Hei. Jeg vil lære meg et nytt språk, og gjerne nederlandsk eller tysk. Har også lyst til å lære spansk, portugisisk eller italiensk (fransk lærer jeg på skolen), men det blir nok litt vanskelig i forhold til hvor mye tid jeg har. Tysk og Nederlandsk er vel de letteste språkene for oss å lære bortsett fra Svensk, Dansk og Afrikaans? De er uansett utelukket å lære seg, forstår jo dansk og svensk og afrikaans gidder jeg ikke lære meg. Så hvilket bør jeg lære og hvorfor? Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Det sier seg selv at du burde lære deg tysk, da vil du automatisk skjønne 80% av nederlandsk. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. september 2009 Rapporter Del Skrevet 24. september 2009 Tysk har 120 millionar brukarar og nederlandsk har 22 millionar. Då kan du jo vurdere kva som kjem mest til nytte. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 26. september 2009 Rapporter Del Skrevet 26. september 2009 Det sier seg selv at du burde lære deg tysk, da vil du automatisk skjønne 80% av nederlandsk. Sterkt uenig i denne påstanden. er ganske habil i tyssk selv men skjønner svært lite av nederlaans. fløy med KLM til masterdam, skjønte ikke døyten. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 27. september 2009 Rapporter Del Skrevet 27. september 2009 Jeg mener du burde lære deg nederlandsk hvis du er interisert i å lære det fort. Så vidt jeg er bekjent har nederlandsk mer til felles med norsk og engelsk (jeg går ut i fra at du allerede kan engelsk) enn tysk har. Det er i allefall slik jeg opplever nederlandsk. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Det sier seg selv at du burde lære deg tysk, da vil du automatisk skjønne 80% av nederlandsk. Sterkt uenig i denne påstanden. er ganske habil i tyssk selv men skjønner svært lite av nederlaans. fløy med KLM til masterdam, skjønte ikke døyten. Muntlig nederlandsk er ikke så lett, nei, men skriftlig nederlandsk forstår man relativt greit om man er god i tysk. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 I tillegg til om du lærer deg nederlandsk, så snakker du "automatisk" afrikaans. Språkene er nærmere enn bokmål og nynorsk. Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Bare jeg som føler at (skriftlig) nederlandsk er nærmere norsk enn tysk? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Bare jeg som føler at (skriftlig) nederlandsk er nærmere norsk enn tysk? Nei, det er nok ikke det. Jeg sitter med samme følelse. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Tysk er et rent helvete når det kommer til alle reglene innen bruk av språket Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Tysk er et rent helvete når det kommer til alle reglene innen bruk av språket Hmm, tja.. Tysk har jo bare 4 kasuser. Jeg holder fortsatt på å slite med russisk. Bortsett fra et helt annet alfabet (som egentlig er lett å lære), så har jo de 6 kasuser. Det er iallefall *ikke* helt lett å sette seg inn i sånn umiddelbart.. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Tysk er et rent helvete når det kommer til alle reglene innen bruk av språket Jo, men når du er over det stadiet igjen, så snakker man, og skriver, uten å tenke på gramatikken. man bare føler hva som er rett liksom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå