Gå til innhold

Nederlands eller tysk

Cazzo Grande

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Jeg vil lære meg et nytt språk, og gjerne nederlandsk eller tysk. Har også lyst til å lære spansk, portugisisk eller italiensk (fransk lærer jeg på skolen), men det blir nok litt vanskelig i forhold til hvor mye tid jeg har. Tysk og Nederlandsk er vel de letteste språkene for oss å lære bortsett fra Svensk, Dansk og Afrikaans? De er uansett utelukket å lære seg, forstår jo dansk og svensk og afrikaans gidder jeg ikke lære meg.

Så hvilket bør jeg lære og hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det sier seg selv at du burde lære deg tysk, da vil du automatisk skjønne 80% av nederlandsk.

Sterkt uenig i denne påstanden. er ganske habil i tyssk selv men skjønner svært lite av nederlaans. fløy med KLM til masterdam, skjønte ikke døyten.

Muntlig nederlandsk er ikke så lett, nei, men skriftlig nederlandsk forstår man relativt greit om man er god i tysk.

Lenke til kommentar
Tysk er et rent helvete når det kommer til alle reglene innen bruk av språket :dontgetit:

Hmm, tja.. Tysk har jo bare 4 kasuser.

Jeg holder fortsatt på å slite med russisk. Bortsett fra et helt annet alfabet (som egentlig er lett å lære), så har jo de 6 kasuser. Det er iallefall *ikke* helt lett å sette seg inn i sånn umiddelbart.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...