Brian Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Hei Har et problem med en skriver som kverrulerer og nekter å skrive ut. Printeren det gjelder er en Canon MP190, som er koblet opp mot en Asus M70Tseries bærbar som kjører Vista Premium 32bit. Problemet er at det virker som det er et kommunikasjonsproblem mellom pc'n og skriveren. Skriveren selv fungerer fint når jeg scanner og printer dokument, men å skrive ut direkte fra pc'n går ikke. Uansett hva jeg går inn på rundt skriveren er alt i orden og den har status klar og online overalt, bortsett fra når jeg går inn på et dokument og skal skrive ut. Da står det stauts inaktiv ved skriveren, og om jeg da prøver å printe får jeg en feilmelding etter litt venting. Feilmeldinga er noe i duren at den ikke kan skrive ut pga skriverens status. Det skjer heller ingenting om jeg kobler fra usb kabelen fra pc'n når skriveren står på, så jeg begynner å lure på om den vet at den er der i det hele tatt. Noen forslag til hva jeg kan prøve? Endret 24. september 2009 av Brian Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) er de rette og nyeste driverne installert ? er den rett satt opp ? Endret 24. september 2009 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Jeg mener at den skal være rett oppsatt. Innstallering av printeren er jo rett frem på innstallsjonsprogrammet, så der bør alt være greit. Om jeg entrer enhetsbehandling eller hva det nå måtte være som angår printeren ellers i windows så er alt i skjønneste orden. Men straks jeg entrer word og skal printe et dokument så er printeren plutselig ut av det blå "inaktiv". Funker heller ikke å skrive ut andre filer som bilder osv, samma opplegget. Hadde akkurat samme problemet med en annen printer tidligere, og jeg mistenker at problemet ligger på pc'n et sted. En annen som kjøpte den printeren som ikke fungerte, fungerte som en drøm på hans pc med XP. Så hva er det som kan kverrulere i vista slik at jeg ikke får kontakt eller gjennomført en print i vista? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 selv om jeg ikke kjenner vista i bruk så tror jeg nok at det ligger i driverne nå går jeg ut fra du også kan installere driverne for vista fra installasjons programmet , likevel så kan det være lurt å laste ned de aller nyeste driverne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå