Gå til innhold

Bildegalleri + Fleksibel opplastingscript

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å kodet et bildegalleri, + fleksibelt bildegaller, dvs at jeg dedikerer en mappe til bilder + setter inn litt info i databasen.

Jeg tenker da at vær bruker får egen mappe, og egne gallerier,

f.eks:

galleries/

- user1/

- - Galleri/

- - Feriebilder/

- user2/

- LaCrouX/

- - Feriebilder/

- - Tilfeldig navn

- System/

osv

Noen som har en løsning på dette? Tenker mest på delen som laster opp bildene, da jeg har ikke store problemer med å kunne vise dem selv.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da så. Isåfall, glem mappestrukturen din helt. Gallerier og hvem de tilhører lagrer du i en database. Da får du i tillegg muligheten til å lagre masse fin metadata, f.eks. navn på galleriet, beskrivelse, osv. Og ja, filnavn må naturligvis ha et unikt navn, men dette kan du fint endre på. Dersom en fil ved navn x allerede eksisterer og en bruker laster opp en ny fil ved navn x, så kan du endre navnet på denne til f.eks. x (2) og beholde det originale navnet i databasen.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Ehh, hva planlegger du å lage, neste store, internasjonale bildeopplastningstjeneste? :lol:

Du kan fint lagre mange tusen bilder uten problemer. Jeg tør å påstå at det i praksis ikke er en begrensning i det hele tatt i forhold til hvor mange bilder du kan ha i samme mappe før det begynner å gå utover ytelse.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...