TheMoen Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hei, Holder på å sette opp en Debian server for første gang. Faktisk første gang jeg har noe med linux å gjøre. Problemet mitt er som følger: Jeg har installert OCS Inventory NG og skal få den sida opp i en nettleser når jeg typer http://server IP/ocsreports Da kommer ikke det bildet som egentlig skal vere der opp. Det kommer dette: Hva kan dette bety tro? Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det er nok bare appen din som trenger en mysql konto den kan koble seg mot. Opprett en database for programmet i mysql og fyll inn info. Tipper det bare er en "first time" config som du bare trenger en gang og den vanlige siden vil dukke opp etter at du har gitt mysql info. Ettersom du sier du er ny på Linux så bare anbefaler jeg deg å ta en titt på og installere phpmyadmin for enkel mysql administrasjon gjennom webinterface om du ikke har dette innstalert allerede. Lykke til, spør i vei om det ikke fungerer Lenke til kommentar
TheMoen Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Det er nok bare appen din som trenger en mysql konto den kan koble seg mot. Opprett en database for programmet i mysql og fyll inn info. Tipper det bare er en "first time" config som du bare trenger en gang og den vanlige siden vil dukke opp etter at du har gitt mysql info. Ettersom du sier du er ny på Linux så bare anbefaler jeg deg å ta en titt på og installere phpmyadmin for enkel mysql administrasjon gjennom webinterface om du ikke har dette innstalert allerede. Lykke til, spør i vei om det ikke fungerer Ok, no har eg oprettet en mysql konto. Skrev inn det samme brukernavnet og passordet i bildet over, og hadde localhost. Etter det kom det et til påloggingsvindu. Det var et slik "windows" innlogging. om du skjønner? Slik som du får når du f.eks. skal logge inn i et domene. Så hvorfor kommer det opp? Det kan jeg ikke forstå.. Phpmyadmin og alt er installert slik som det skal vere, tror jeg. Er i allefall installert. Takk for svar! Håper på rask tilbakemelding:) Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Regner med at det er passordet for å komme inn på selve web delen av programmet ditt. Det er helt normalt å ha, men jeg vet dessverre ikke hva bruker/pass er på den, har du valgt det noe sted? Hvis ikke så kan du lete litt rundt på google etter standard bruker/pass for OCS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå