Tanner Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 De spillene det står free delivery på, gleder det også for utlandet? Det gjelder til utlandet også ja. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det er PAL-spill de selger der, right? PAL er en gammel analog standard og har intet med moderne HD-medier å gjøre. Good riddance. PS3-spill (dvs. alle utgitt per dags dato) er uansett sonefrie, så de skal funke samme hvor de er kjøpt. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Heter det ikke PAl lengre? Hva er navnet for europeiske spill nå da? Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Joda, det heter PAL, Okapi mener bare at det ikke har noen betydning lenger, fordi alle nye TVer takler både NTSC og PAL, og det samme gjør PS3. En ting man derimot må huske på med tanke på PAL/NTSC, er at DLC må være i samme format som selve spillet, hvis ikke vil det ikke virke. Det betyr at om en kjøper spill fra USA i NTSC, må også DLC være fra US PSN. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Heavy Rain, digg <3! Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Heter det ikke PAl lengre? Hva er navnet for europeiske spill nå da? PAL er som sagt en analog TV-standard, som egentlig ikke har noe å gjøre med spill. PS3 (og andre konsoller) kan gi et bildesignal som er kompatibelt med gamle PAL-skjermer, men er stort sett fullstendig uinteressant for alle som eier en flatskjerm, da man kan få så mye bedre bilde med ED eller HD. Disse kan motta et PAL-signal, men igjen, det er for det meste fullstendig uinteressant bortsett fra med tanke på analog kabel-TV eller det gamle analoge bakkenettet der det fremdeles er i drift. 480i: NTSC 576i: PAL 480p/576p: ED (extended definition) 720p/1080p: HD (high definition) Alle PS3-spill støtter oppløsninger på minimum 720p, og har således ingenting å gjøre med PAL (eller NTSC for den saks skyld), men PS3 kan som nevnt nedskalere signaler til noe PAL-kompatibelt, om du har en gammel TV som ikke takler annet. Så kort og greit, å omtale europeiske spill som PAL er egentlig direkte feil, men man gjør det av gammel vane; det har liksom festet seg. Litt som å omtale veivalser som dampveivalser, selv om det er en stund siden de faktisk var dampdrevne. Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 På baksidene av covrene på alle mine spill som er kjøpt i PAL-sone står det PAL, så det er da ikke rart at folk omtaler det som PAL-spill. Samme med DVDer. Har du HDTV trenger du ikke bekymre deg for PAL/NTSC. Har du en eldre TV som kun støtter PAL, må spillene også være PAL. Etter å ha lest litt rundt på nettet nå, har jeg sett flere steder at folk med NTSC-PS3 som sliter med å spille av PAL-filmer, selv om de er sonefrie. Akkurat dette problemet ser ikke ut til å gå andre veien (PAL-PS3, NTSC-film). Men nok off-topic. Ikke være redd for å kjøpe spill fra play.com, de funker garantert. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Huh? Står ikke PAL på baksiden av noen av mine PS3- eller Wii-spill iallefall, med mindre det er ekstremt godt skjult. På noen DVDer finner jeg det, men langtfra alle, og PS2-spill har en PAL-logo. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Jeg har sjekka nå, det står PAL på mitt Protoype. (På fremsiden) Dette er jo OT, men såvidt meg bekjent handler ikke PAL/NTSC bare om oppløsning, men kompatibilitet. Det er jo bare å prøve å spille et X360-spill fra USA på europeisk konsoll, så ser du hvordan det går. At PS3 er sonefri er jo egentlig irrelevant. EDIT: Faktisk er alle 360-spilla mine merket med PAL, oppe i det høyre hjørnet på fremsiden. Endret 26. september 2009 av Jakoozie Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Det står PAL der det står hvilken oppløsning spillet kan kjøre på. AT PS3 er sonefri er ikke helt irrelevent, i og med at den kan spille av både NTSC/PAL. Hadde den ikke vært sonefri, kunne den jo ikke ha spilt spill fra en annen sone. Jeg har personelig flere spill fra Canada, og alle fungerer helt utmerket. Gamestop har jo et bra tilbud her, som jeg vurderer å benytte. Ekskluderingslisten sier hvilke spill de ikke tar imot. Assassin's Creed 2, Ratchet & Clank, Uncharted 2 og Brütal Legend kommer jeg til å skaffe meg før eller senere, antakeligvis via tilbudet til Gamestop. Edit: Jeg tror at PS3 er nødt til å støtte PAL og NTSC også, ifølge wikipedia er det faktisk ikke alle modeller som støtter begge deler. Endret 26. september 2009 av Blodappelsin Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Det er ganske vanlig at amerikansk (og japansk, forsåvidt) utstyr ikke støtter 576i/p, da denne oppløsningen ikke brukes på det markedet. Sånn sett er det tradisjonelt sett lettere for oss å importere, enn det er for dem. Spiller stort sett ingen trille PS3 og tilsvarende da, kjører jo på med 720/1080 uansett, som brukes over hele verden. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Brutal Legend, Uncharted 2: Among Thieves, Borderlands, Ratchet and Clank: A Crack In Time, Alpha Protocol, Dragon Age: Origins, Heavy Rain, The Witcher: Rise of the White Wolf, God of War III, Red Dead Redemption er alle interessante, men jeg har jo ikke tid til å spille alle disse i høst, så mange vil bli droppet. Uncharted og Ratchet and Clank er bankers, det samme er Heavy Rain, når det enn kommer. Kommer sikkert til å droppe Dragon Age og The Witcher, det har blitt en del middelalder rollespill opp igjennom årene, og jeg begynner å trøtne på alver og orker. Alpha Protocol virker friskere i så måte, så det blir muligens høstens rollespill for min del. Har bare sett en trailer og noen screenshots fra Borderlands, men det spillet er jeg rimelig sikker på at jeg plukker opp. Det ser ut til å være en slags hyllest til de litt skitne og lugubre science fiction filmene jeg vokste opp med på 80-tallet og kanskje litt inn i 90-tallet også... Mad Max møter Total Recall? Spill som Assassin´s Creed og Modern Warfare hadde jeg kanskje kikket på om de hadde blitt utgitt i april/mai eller noe slikt, når det er lite nytt på spillfronten, men når alle absolutt skal gi ut alt samtidig, så blir det bare det aller mest spennende titlene som får oppmerksomhet. I år skal jeg ikke kjøpe flere spill enn jeg spiller. Jeg har faktisk et par spill fra i fjor høst som jeg ikke har prøvd enda, både Tomb Raider og Prince of Persia ble kjøpt i fjor høst og står fremdeles i spillhylla pakket i plast. Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 FIFA 10 og Modernwarefare 2 Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Ser virkelig fram til Tekken 6 jeg jeg er og har alltid vært en stor fan av tekken spillene ;D Jeg kommer nok til å kjøpe uncharted 2 og Assassins Creed 2 også Call of duty må jeg nok ha på pc, liker best slike spill på pc jeg. Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Uncharted 2 Modern Warfare 2 Assassin Creed 2 Fifa 10 Tekken 6 Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Uncharted 2 Tekken 6 Assassins Creed 2 Lenke til kommentar
Patney Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Gamestop har jo et bra tilbud her, som jeg vurderer å benytte. Wow, så mange spill som har sånn eksklusivt preorder bonus-greier. Jeg hater det opplegget, får lyst til å spy. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Til deg over: Ikke sjangs om at Witcher 2 kommer i år. Sannsynligvis kommer det ikke neste år heller, og i alle fall ikke til konsoll. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Uncharted 2, Assasins Creed 2 samt GoW: 3. Har også sett litt på Demon soul greia, men tviler på jeg har nok tid til å spille det til at det er verdt å kjøpe det. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Til deg over: Ikke sjangs om at Witcher 2 kommer i år. Sannsynligvis kommer det ikke neste år heller, og i alle fall ikke til konsoll. ...Meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå