Simen1 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg melder meg på i på i Pingle-klassen. Jeg kommer meg som regel ikke av gårde for å ta bilder hver dag og tror 4 bilder per uke kan bli litt for hardt. Derfor velger jeg Pingle-nivået. Også vil jeg jo ikke binde meg fra å ta bilder med andre objektiver i helt andre sammenhenger enn konkurransen. Jeg har valget mellom 40mm f/2,8 manuell og 90mm f/2,8 makro og velger det sistnevnte fordi jeg føler det er mest allsidig. Jeg har ingen tilleggsutfordringer ennå, men det kan jo hende jeg slenger meg med på den ubehandlet-greia. Evt. ett eller annet tema (f.eks "vått" - det passer jo bra nå) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 1. Oktober: Ingen bilde 2. Oktober: "Blått øye" 1/125s, f/2,8, ISO 100 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 3. Oktober: "Høstkjølig Tromsdalstind" 1/20s, f/2,8, ISO 100, stein som støtte, lett beskjært Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 4. Oktober: "Høstmåse" 1/500s, f/2,8, ISO 100, ca 2,5m avstand, lett beskjært Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hehe, du utnytter virkelig allsidigheten ihvertfall 3. Oktober er favoritten så langt. Får meg til å lukte Swix og lengte opp i fjellet. Jeg blir nok aldri noen sjømann, men hvite topper har jeg sansen for.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Takk Jeg hadde en drøss med gode bilder fra 3. og 4. Oktober. Synd at jeg ikke får med flere i konkurransen. 1. og 2. var det verre med. Jeg hadde ingen bilder fra 1., og bare noen få fra 2. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Til nå er 3. Oktober best imo. Har aldri sett Tromsdalstinden fra den vinkelen før. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 3. oktober var et sterkt bidrag ja. Ro, og majestetisk natur. Likte for så vidt dagens (eh, gårsdagens) også. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Til nå er 3. Oktober best imo. Har aldri sett Tromsdalstinden fra den vinkelen før. Bildet er tatt fra Kvaløya, ca her. Hva synes dere om de to andre bildene? For sært utsnitt? For kjedelig motiv? Et kjapt spørsmål: Jeg ser at mange legger ut alternative bilder for enkelte datoer. Er det lov til å bytte ut hovedbildet med alternativet dersom f.eks tilbakemeldingene på alternativet er gode? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Flotte bilder, spesielt 3. og 4. oktober. 3. oktober har de andre kommentert så jeg nøyer meg med 4. Jeg synes utsnittet fungerer godt. Godt gjort å få (nesten) hele fuglen skarp, samtidig som bakgrunnen er så uskarp. Bakgrunnen i seg selv er nydelig - jeg liker hvordan man kan skimte landskapet gjennom bokehen; fjellet, de høstfargede trærne samt speilingen av disse. Vanligvis liker jeg ikke statiske fuglebilder som er tatt bakfra, men i dette tilfellet gjør det ingenting siden vi får se hodet i profil. 2. oktober ble litt for mørkt og trangt for min smak. Et kjapt spørsmål: Jeg ser at mange legger ut alternative bilder for enkelte datoer. Er det lov til å bytte ut hovedbildet med alternativet dersom f.eks tilbakemeldingene på alternativet er gode? Jeg tror det blir "frowned upon". Jeg liker egentlig ikke at det er blitt så vanlig å legge alternative bilder i spoiler i det hele tatt - litt av greien med oktoberfesten er at man må velge ett bilde per dag; jfr. regel 3: "Du kan maksimalt delta med ett bilde fra en og samme dato (har du to kanonbilder fra samme dato må prioritere)" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg synes også det virker litt galt å vise de alternativene man har valgt bort. Jeg gidder ikke å tøye stikken. Harde prioriteringer er egentlig bare et gode. Det blir for mye å bla igjennom dersom folk skulle vist fram ørten ekstra bilder. 2. Oktober var bare et reservebilde for å kunne krysse av den datoen. Jeg er enig i det med posituren for 4. Oktober. Det var ikke så mye å gjøre med. Jeg hadde et annet med samme motiv men der var hodet rett fremover og veldig mørkt. Bortsett fra neseboret der sola skinte tvers gjennom nebbet. Jeg skal forresten legge til litt bildeinfo i innleggene for å gjøre det enklere for dere. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 3. oktober er virkelig flott; når jeg ser sånne bilder blir jeg misunnelig på de av dere som bor langt nord. Er det K-7 du bruker nå, forresten? Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 3. oktober er rett og slett helt nydelig. Naturen er jammen meg vakker. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Takk takk Euklid: Kameraet er fortsatt gode gamle K200D. Snart er dagens bidrag klart. Det blir noe eksperimentelt innendørs... Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 En liten kommentar mens vi venter i spenning på dagens bidrag. 3.10 var som mange andre har sagt pent. Forsøk på meget spenstig utsnitt i portrettet 2.10, men det funket ikke helt etter min smak. Fugleportrettet var derimot veldig fint. Her passet det bra at bakgrunnen ikke blir helt utvisket. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 5. Oktober: "Stjerneskudd" 30s, f/8, ISO 100, lett beskjært, oppskarpet Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Bambi on fire Suverent! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Morsomt! ..Bambi brenner! Note to self: Riktig eksponert ser stjerneskudd bæltøft ut med lang lukkertid! Ellers er stemningen i Tromsdalstind helt glimrende - for et deilig og avslappende bilde! Et sånt et på veggen gir +3 sinnsro.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå