Gå til innhold

Reise til varmt land i oktober

alfsteinar

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille tur for meg å damen i høstferien.

Vi vil helst til et varmt land med bademuligheter, så billig som mulig.

Selv kunne jeg tenkt å reise kun med fly, slik at vi måtte ha booket hotell selv.

Forslag til hvor vi kan reise? Å om det er lurt å bestille uten hotell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal bestille tur for meg å damen i høstferien.

Vi vil helst til et varmt land med bademuligheter, så billig som mulig.

Selv kunne jeg tenkt å reise kun med fly, slik at vi måtte ha booket hotell selv.

Forslag til hvor vi kan reise? Å om det er lurt å bestille uten hotell?

Tja. Om du vil ha strand- og byferie så er f.eks Tel Aviv,Israel en mulighet.

Lufthansa kan du få tur/retur for under 4k pr pers, eller enda billigere om du er villig til å bruke litt lengre flytid. Billigste jeg har sett er rundt 3k+-. Lufthansa synes jeg selv er greiest da de har flere tidspunkter å velge mellom. Et annet forslag er Austrian fra Oslo, som regel billigere, men der vil du ha færre tidspunkter. Prøvd det selv men da var det forsinket fra Tel Aviv så jeg måtte vente i Wien i mange timer. Gikk greit selvsagt, men kjipt. I selve Tel Aviv er det mange firmaer som leier ut leiligheter i alle prisklasser som man kan leie. Et eksempel her (ikke testet selv dog), Eksempel 2. Tempraturen ligger godt over 20 til desember. Den faller i en del i januar og februar.

Dessuten kan man ta seg en tur opp i høydedragene mot Jerusalem og se hva man sloss om. En liten steinhaug. Uansett en tur man vil oppleve mye. Man skal dog huske på at badesesongen slutter offisielt i oktober. Da vil man kutte ned badevakttårn som er bemannet, og det vil være mye mindre folk på stranden. Men i norsk målestokk er dette hinsides :!: og man drar på seg badeshortsen uansett. Hotell har jeg hørt er dyrt, dog aldri bodd på noen selv da jeg har private løsninger :)

1 ILS - Shekel ligger på ca 1.5-1.8 NOK.

På finn fant jeg fra 15 Nov-29Nov (tilfeldig valgt) til 3003 pr pers, med den korteste mulige reisetiden.Da med Austrian. 3700+ fra midten av oktober til slutten. Hvis du vil ha forslag til reisetips internt i Israel er det bare å pm, og spørre og mase.

Ellers er vel hoppåtur det billigste man kan finne. Da er vel det meste inkludert som man har behov for :)

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...